От Министерството на Регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) заявиха, че е възможно до два месеца след намиране на вариант за укрепване на свлачището преди тунела да бъде пуснато движението по едното платно на автомагистрала "Струма" и то да премине през едната тръба на тунел "Железница". Това съобщи след проверка на място заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов.
Заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Иво Иванов, директорът на Областно пътно управление (ОПУ) -Благоевград инж. Иван Кунев, областният управител на Благоевградска област Николай Шушков и директорът на ОДМВР Благоевград Георги Кандев заместник-министърът инспектира трасето и се запозна с проблемите.
Проблеми създават две свлачища - едното е преди началото на тунел "Железница" в посока Гърция, а другото - след съоръжението, над платното в посока София.
За да бъде намерено най-доброто решение за укрепването на свлачището преди тунела, в понеделник ще бъде сформирана работна група и до две седмици тя трябва да излезе със становище за вариантите. След това в двумесечен срок е възможно пускането на движението по цялото трасе.
Вече е изготвен е идеен проект за укрепване на свлачището след тунела. На 10 август той е приет от Експертния технико-икономически съвет (ЕТИС) в АПИ и е получил предварително съгласие от МРРБ. В момента е в процедура по съгласуване с Агенцията по обществени поръчки, съобщи ръководителят на обекта инж. Атанас Петков. Избран е вариант с изграждане на пилотна подпорна стена с преоткосиране. Изпълнителят на тази част от трасето също увери, че ще могат да приключат строителните дейности в срок от два месеца.
За да бъде напълно завършен тунел "Железница", остава да се положи износващ слой на асфалта, маркировка, системи за безопасност и въвеждането на SCADA системата за управление на тунела. Петков увери, че е възможно в срок от два месеца тунелът да бъде цялостно изпълнен и отворен за движение в посока Гърция.
"Няма място за притеснение. Няма да коментирам защо една година не са предприети действия. Виждаме нормални условия да бъде въведена временна организация за движение и да не се създава такова огромно напрежение в Благоевградска област" каза пред журналисти заместник-министър Захари Христов. Той коментира, че тунел "Железница" е най-доброто тунелно съоръжение, с което разполага държавата в момента.
Председателят на УС на АПИ увери, че след като бъде избран вариант за укрепването на свлачището преди тунела, няма да е проблем едновременно да се извършва укрепването му и движението в едната лента. Дейностите по укрепване на свлачището след тунела също няма да попречат на пускането на движение в платното в посока Гърция, тъй като то се намира встрани от пътя в другата лента в посока София, съобщи още той. Целта е участъкът да бъде пуснат за движение по най-бързия начин, за да бъде облекчен трафикът, каза Иво Иванов.
Припомняме, че вчера Институтът за пътна безопасност (ИПБ) представи доклад относно пътен тунел "Железница", след като извърши на място проверка на него и съоръженията към него, които са част от строителството на лот 3.1 от АМ "Струма".
От ИПБ уточниха, че всичко това е построено за година и половина от изпълнителя с европейски пари по програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".
Към 17 август обаче "всички тези съоръжения бездействат и не са въведени в експлоатация поради две свлачища, които се намират от двете страни на тунела. От Института подчертават, че за свлачищата се знае повече от година и половина, но до момента не са предприети никакви мерки за тяхното укрепване, за да може да се въведат в експлоатация тунел "Железница" и всички останали съоръжения.," заявиха от Института.
"Оказва се, че за година и половина строителите са построили най-дългия тунел в България, изградили са четири мостови съоръжения, хеликоптерна площадка, обслужващ тунелен път и подпорни стени, а държавните институции в лицето на бившите ръководства на МРРБ и АПИ не могат да укрепят за същия срок две свлачища", обобщават от ИПБ.
Legalen
на 18.08.2022 в 19:03:54 #1Вчера не беше готов а днес го пускат? Ние бьлгарите сме уникальна нация, за 24 часа строим това, което не сме успяли години да направим!!!