Столичната дирекция на вътрешните работи предприема мерки по опазване на обществения ред и организация на движението в София на 24 август.
Повод за това са две събития, от които- отбелязването на Деня на независимостта на Украйна. В тази връзка от 16 до 21 часа в Градската градина е планирана благотворителна инициатива, а фасадата на Народния театър "Иван Вазов" ще бъде осветена в цветовете на националните флагове на Украйна и България. За честването е организиран и концерт.
Планирано е и шествие, от района на градинката "Възраждане" шествие по бул. "Ал. Стамболийски", площад "Св. Неделя", ул. "Съборна" до Градската градина. То ще протече от 19 до 20 часа.
Второто събитие, което ще се проведе на 24 август в столицата, е футболна среща от турнира на "Лига на конференциите" между отборите на ПФК "Левски" и ФК "Айнтрахт Франкфурт". Мачът ще се проведе на Националния стадион "Васил Левски" от 20 ч.
От страна на организатора са предприети стриктни мерки за недопускане на посетители, които имат наложена забрана за посещаване на спортни мероприятия. Малолетни ще се допускат на стадиона само с пълнолетен придружител и предварително попълнена декларация, която може да бъде изтеглена и от интернет.
Феновете на "Левски" ще бъдат допускани на отворените входове на сектори А, Б, В, и част от Г, а тези на ФК "Айнтрахт Франкфурт" през вход 23 и 24 на сектор Г и вход 25 на сектор А.
Униформените ще следят за недопускане на зрители във видимо нетрезво състояние, както и за носене на забранени предмети и вещи, в това число огнестрелно оръжие, пиротехнически изделия, ножове, палки, боксове, бутилки, в това число парфюми и чадъри.
Ангажимент по охраната на спортната среща за домакинската агитка има частна охранителна фирма, а за гостуващата- СДВР. За да бъде избегнато струпване, полицията приканва зрителите да се възползват от по-ранното отваряне на входовете на стадиона в 18 часа.
Преди, по време и след провеждане на двете мероприятия полицейските служители ще следят за опазването на обществения ред и за недопускането на престъпления и нарушения на територията на града.
В следобедните часове е възможно да възникне временно затруднение на движението в централната градска част. СДВР препоръчва на шофьорите да използват обходни маршрути.
godoro
на 23.08.2023 в 18:21:15 #10ПП и във всяка църква има царски трон,защо ли!Теология глупако,не става само да можеш да запалиш ,ако,свещишка!
godoro
на 23.08.2023 в 18:15:15 #97 Глупако,ако църквата не узакони който и да е монарх,той не е такъв,както е в нашият случай,а ако имаше мозък,щеше да знаеш,че коронясването е узаканяване,канонизиране.
Tomorrow
на 23.08.2023 в 16:40:33 #8По същия начин ги нападнаха и украинските "нацисти"... Roumen Metodiev Три години след нахлуването на съветските танкове в Прага през 1968 година, Елена Бонер и нейният съпруг Андрей Сахаров, световноизвестен ядрен физик, пътуват с такси в Москва. Шофьорът на таксито бил доста словоохотлив и разказвал нещо за себе си, пише в спомените си Елена Бонер и в един момент двамата с Андрей Сахаров изумени чуват репликата на щофьора: „Това беше, когато чехите ни нападнаха“. „Кой кого е нападнал?“ възкликнал с недоумение Сахаров. „Е, как - отговорил не по-малко учуден шофьорът, - нима не помните? Чехите ни нападнаха в Прага.“
Tomorrow
на 23.08.2023 в 16:40:22 #7Канонизиране и коронясване НЕ Е!
godoro
на 23.08.2023 в 16:01:42 #6ПП църквата ползва човешки и разбираем език,закон и канон е едно и също,но при теб е непонятно!
Tomorrow
на 23.08.2023 в 15:58:32 #5Леле мале, не само кух ами и много прост!
godoro
на 23.08.2023 в 15:46:37 #4Приета е дефиницията от църквата бе глупак,а думата си остава дума по значение"кратун майна"!
Tomorrow
на 23.08.2023 в 14:59:10 #3Канон е църковния закон, канонизира се светец! Баси кухия кратун майна!
godoro
на 23.08.2023 в 14:11:34 #2Абе годоро, абе тъпако, за да си канонизиран трябват ДВЕ неща, да си бил много праведен и много умрял! Канониза́ция (от на гръцки: κανονίζω – регулиране, определяне, узаконяване) – ТЪПАКО,просто ме режат в нюза,защото вие сте им по-харни!Даже в Библията царете са на първо място,но трябва да си чел вчера,не утре,и днес да ръсиш простотии!
Tomorrow
на 23.08.2023 в 13:47:27 #1ЛЯТНА ЧИТАЛНЯ: ИМЕТО УКРАЙНА За първи път името Украйна се споменава в Киевския летопис от 1187 г. във връзка със смъртта на Переяславския княз Володимир: „И го оплакваха всички переяславци... За него Украйна тъгуваше много.“ В историческата наука е прието, че това име е топоним, но историците са разделени в мненията си за неговото смислово значение. Според Михайло Грушевски, Олександър Потебня и други, с него се означава „гранична земя“ или „крайна земя“, т.е. представата за края на Европа, след който започва непознатата Московия. Според втората версия, споделяна от етнографа Борис Гринченко, историка Федир Шевченко и други, името Украйна означава „роден край, край, земя“. Руската историческа наука, водена главно от политически съображения, последователно внушава значението за „покрайнина на Русия“. Но Киевска Рус, т.е. средновековна Украйна, няма нищо общо със земята на москалите, както големият украински поет Тарас Шевченко нарича населението край Москва река. Едва ли в княжеския двор в Киев са подозирали за тяхното съществуване. Векове наред Киев превъзхожда в културно и материално отношение Москва. Някои документи поясняват името – Переяславска, Киевска, Волинска, Подолска Украйна. В турски документи от средата на XVI век се говори за Украйна. Така е в писмо на турския султан Сюлейман Великолепни до полския крал Сигизмунд Ваза от 1564 г. А в „История славяноболгарская“ (1762) на Паисий Хилендарски е казано, че московците нямат нищо общо с русите, защото са различни народи. Има много научни, но и псевдонаучни съчинения на тема сходства и различия между украинци и руснаци. Най-важното различие е наличието на духа на свободолюбие, характерен за украинците, многократно и силно проявяван от тях в историята им и неговата противоположност – духът на смирението и подчинението, на преклонената главица пред бащицата император или пред генералния секретар на комунистическата партия, характерен дори за руската интелигенция и типичен за „обикновения руски народ“. Изключенията са малко, макар и да са запомнящи се. Различията в езика, културата, народопсихологията и историческия опит между двата народа са безспорни. Те имат периоди на обща история, на общо живеене, но като по правило това са и най-трагичните за украинския народ исторически периоди. Езиковите различия между украинци и руснаци са несравнимо по-големи от тези между хървати и сърби, чехи и словаци например. И нещо любопитно. Знаменитата картина на руския художник Иля Репин „Запорожци пишат писмо на турския султан“ представя момента, в който казашкият атаман Иван Сирко пише през 1676 г. отговор от името на цялата Запорожка войска на ултиматума на турския султан Мехмед IV. За да оформи замисъла си, художникът предприема през 1880-1881 г. пътуване по Запорожието. И в едно свое писмо споделя впечатлението си от срещата си със запорожките казаци: „Никой на този свят не чувства така дълбоко свободата, равенството и братството.“ Всъщност той е уловил духа на украинския народ. А проф. Иван Шишманов, приятел на Иван Вазов и пръв български посланик в Украйна през 1918 г., специално ще отбележи в свое интервю в столичния вестник "Камбана", че „украинското упорство е пословично”. Под предводителството на атаман Сирко казаците водят за 20 години 244 битки, без да загубят нито една. Негови са думите: „Робите не ги пускат в рая“. Това и днес е украинска философия. Тя говори за непримиримост спрямо всяко потисничество. И украинската история ни дава блестящи примери на борба за свобода и независимост – политическа и социална. Тези примери ние, българите, трябва да познаваме. Любопитното е, че Иля Репин избира за модел за изображението на атаман Сирко киевският генерал-губернатор Михайло Драгомиров. Това е генерал-майорът от руската императорска армия, който осъществява форсирането на река Дунав през юни 1877 г. и така започва войната, която е толкова "освободителна", че едва 30 години след нея България постига своята независимост. Синовете на генерал Драгомиров – Володимир и Абрам, които са също генерали, се сражават в редовете на Бялата армия срещу болшевишката Червена армия за свободата на украинската земя. А може би, ако белите бяха победили нямаше да има Втора световна война? И комунизъм нямаше да има, и нацизъм? Но в историята няма "ако".