За един работен ден от 8 часа служител във ведомство или фирма в центъра на столицата ще трябва да плаща по 24 лв., ако пътува до работното място с личния си автомобил.
Все още не е ясно дали таксата за паркиране в "синята зона" в централната част на София ще стане 3 лв. на час, както беше съобщено преди време. При всички случаи обаче, трябва да има диференциация на цените в обособените места за паркиране.
С това изявление по БНР зам.-кметът по транспорта на Столична община Любомир Христов потвърди появилата се в началото на миналия месец информация, че платените места за паркиране в центъра на София ще поскъпнат.
Идеята в центъра на столицата „синята зона" да струва 3 лв. на час е на шефа на общинската фирма "Паркинги и гаражи" Марчело Доковски.
По данни на общинското дружество около 10 000 са паркоместата в „синята зона" в момента и се търсят още 2000.
За поскъпването спомена и кметицата Йорданка Фандъкова, макар да не се ангажира с конкретни цифри.
"Синя зона" функционра и пред зала "Универсиада", и на площад "Батенберг". Интересът към паркирането е различен и е нормално цената да бъде различна, обоснова идеята за поскъпването на платеното паркиране в София Любомир Христов.
Той обаче смята, че идеята, че "Синя зона" е място за паркиране, е леко погрешна. По думите му това по-скоро е принцип за управление на паркирането и на движението в центъра.
Христов обясни, че много хора прекарват по 8 часа на тези паркинги и затрудняват живеещите в центъра и тези, които искат да слязат за 1 час и да си свършат работа.
Подобна теория е вярна, ако имаше достатъчно платени паркинги. Може би заради това кметицата нареди до края на януари да приключи работа комисията, която Столичният общинския съвет (СОС) сформира. Тя трябва да предложи решения за нови паркинги в столицата.
Освен това комисията трябва да изработи рамкова концепция за паркирането в София, след което ще започне работа по избор на проектанти и изработване на проекти за паркингите.
В различните зони ще се търсят различни решения-подземни или многоетажни надземни паркинги. В проекта за бюджет е заложена сума за първоначалните проектантски дейности, уточни Любомир Христов.
Според него в момента се търсят подходящи места за т. нар. буферни паркинги, които да бъдат свързани с използването на обществения транспорт. Те ще са разположени на основните подходи в града. Ще се търсят и възможности за паркиране в по-централната градска част или по-широкия център.
Заместник-кметът по транспорта на София Любомир Христов съобщи още, че за тази година не е предвидено стартирането на големи инфраструктури проекти, свързани с транспорта.
Бюджетът на 2010 година ще позволи само работа по вече започнатите инфраструктури проекти като метрото, където е осигурено европейско и национално финансиране, съобщава БНР.
Проектобюджетът обаче предвижда запазване средствата за текущи ремонти, което означава, че ще бъдат ремонтирани и вътрешно квартални улици.
Заместник кметът обаче не се ангажира да каже какъв ще е процентът, тъй като тепърва предстои да се решава съвместно с районните кметове всеки отделен случай.
kanzas123
на 05.01.2010 в 08:46:21 #44малко са 3 лева .........5 най -добре.....то няма вече къде да се ходи от коли .......това е безумие с тези автомобили...някои хора толкова ги мързи да се движат ........ужас...
AcOrP
на 05.01.2010 в 00:15:29 #433 лв на час ? Я да сравним с 2,5евро в германия 2,5 евро при 2500 евро заплата и 3 лева пир 800 лева заплата нещо 3-4 пъти разлика ми се види.... Ок да го игнорираме този факт. 3 лв на час за паркинг ок да дадеш ама 3 лв за да спреш на улицата която по принцип е за движение и по тея улички дето са синя зона спокойно може да се разтовари целия трафик на София. Тогава защо плащаме данък на колите ? Като с наще пари ни взимат още после да паркираме и от акциз ни взимат и после каде отиват тея пари ? За макларън на бившия шеф на пътното и ламборгини за синът му ли ?
illuminat
на 04.01.2010 в 23:04:19 #42alterin | 04.01.2010 21:15 _______________________________ И къде ще построят тия паркнги то няма място....
logoda6
на 04.01.2010 в 21:29:55 #41У Брюк-сел е 1 ойро на час у центаро ... Правете си сметка
alterin
на 04.01.2010 в 21:15:40 #40Освен че съм против такова драстично увеличение на Синята Зона, съм за това, малките улици в центъра да бъдат затворени за автомобили. След това ограничението за паркиране на Синя Зона да стане от 2 на 4 часа и това ограничение ДА СЕ СПАЗВА. Освен това още тази година трябва да започне строителството на обществени паркинги и не на майната си в края на София, а първо около центъра на града. И кога ще започнат да налагат глоби за паркиране по тротоари?
nono
на 04.01.2010 в 19:42:36 #39Мартин Карбовски Стана ясно - колективната безотговорност на партийното демократично управление е втръснала на нацията. Тя намери личността, която й отива. В това всички виждат опасност. Но реалността е доказала друго - партиите и техните клики ни вкараха в блатото на най-бедната и корумпирана страна от Евросъюза. А и винаги сме се чувствали добре по време на ясни исторически фигури - независимо от коя епоха са. Затова и днес Бойко Борисов е алтернатива. Лошото е, че в началото на мандата цялата нация го гледа в ръцете и... чака да се провали. Но се надява на него. Типичен балкански парадокс. 2010-а обаче за него ще бъде годината, в която той или ще изпълни очакванията, или ще се провали не без помощта на старата демократична партокрация, която му предрече само една година на власт. Идва времето на Бойко - ако усещането за неадекватност се появи през 2010-а, следващите негови години на власт ще са агония. Идват очакванията от новия премиер - без условностите на началото на една власт, към която се споделят големите надежди Борисов трябва да направи онова, което може. Трябва да води истински войни заради затлачената държавна конструкция. Една от тези войни ще е най-важната - със съдебната власт. За тази война коректното политическо говорене мълчи. Едновременно с това Темида като един от трите стълба на българската демокрация е критикувана непрекъснато (но анонимно!) отвсякъде. Съдебната система ще е победата или Ватерло за Борисов. Нека си го кажем честно - повечето българи мислят: проблемът е, че тя е независима. И че хората в тоги досега във всеки парламент правеха така законите, че да оставят възможността за корупция. Затова истинската битка е със съдебния бюрократ. Правосъдната министърка ще трябва да се справи с един от най-големите структурни проблеми в целия ЕС - съда в България. Той е неефективен, бавен, подкупен, говорещ на чужд език, обезчовечен, харчещ огромни средства. Втората задача на Борисов е да обърне внимание на онова, което с обща дума се нарича "провинция". Там, където не се раждат деца. Там, където няма икономика. Там, където нацията умира бавно и безутешно. Извън табелите на големите градове скръбта е пълна. Борисов трябва да знае, че в "провинцията" са най-верните му и простички избиратели. А те трябва да разберат, че има държава и за тях. Третото очакване за Борисов - това е битовата престъпност. От бандите за отвличания и крадците на скъпи коли страдат далеч по-малко хора, отколкото от превърналите се в обичай влизания на дребни престъпници в дома на обикновени беззащитни хора Отсечената за дърва за огрев овощна градина в Кюстендил е също толкова голям проблем, колкото 20-те отвлечени за десет години. Хората живеят в къщите си. При тях се е настанила безнаказаната скотска битова престъпност, за която няма спирка и закони. Закон за обирджийството и стратегия - това чака нацията. Четвъртото очакване е най-трудно. Пестеливият на надежди българин знае, че някои неща не стават веднага. Но в чакането животът не става по-добър. Едно от най-страшните неща, които трябва да свършат Бойко и правителството, е да покаже онова, което всички знаят. Знанието, че мафията не може да се състои без политическата класа. С помощта на търпеливото и страхливо гражданско общество и с помощта на съдебната система мафията продължава да съществува. Да накажеш нейните криминални представители е малко. Очакванията са да накажеш политическите кръстници. Това изглежда невъзможно днес. Но трябва да стане. Петото очакване е към хората на Борисов - те са различни от досегашния вид на министър не просто защото са с очилца и са млади. Те се опълчиха на привилегиите. Техният език е нов и не се харесва на старата политическа клика. Тяхна работа е, когато държавата е в борд и криза, държавниците и чиновниците също да бъдат приведени към този режим. Засега това се случва, неочаквано приятно. Сигурно има много конкретни задачи и очаквания, които бедната нация стоварва на клетите рамене на премиера. Но последното послание към него не идва отдолу. А то е следното: както гражданите очакват държавата да придобие адекватност към техните проблеми и живот, така и държавата очаква същото от гражданите си. Борисов не може да произвежда икономика. Не може да увеличава заплати. Не може да вдига пенсии. Има неща, които Борисов не може. И той трябва да каже това в прав текст на нацията. 2010-а ще е моментът - ще се наложи премиерът точно през тази година да изготви своето послание в стил Чърчил - за кръвта, потта и сълзите. Сиреч да каже истината. Досега, когато той говореше колко са зле нещата, това се оказа печеливша стратегия, от която предишните политици бягаха като дявол от тамян. Те лъжеха, че всичко е наред. Днес идва време на една истина. Не можеш да промениш света около теб, ако не промениш себе си. Първото нещо, което трябва да направи един истински спасител на нацията, е да промени самата нация - като дете, със строгост, постоянство, публичност и прозрачност. Непосилно е, знае се. Ще му се подиграват - ясно е. Но само по това ще си проличи истинският спасител. Другото е, не дай си Боже, да се сбъднат прогнозите на старата партокрация. Нещо, което никой не иска, и от което трябва да се пазим.
Abaris
на 04.01.2010 в 19:30:48 #38*а сега се циганите... *окУпирам.
Abaris
на 04.01.2010 в 19:28:06 #37Оня ден за 1 час на летище Берлин - Тегел платихме 10 евро. Така че - кво ревете? Нали искате да сте европейци, набълбукахте се със заеми по 30000 евро, накупихте си чисто нови коли, а сега се таксата за паркиране... Български манталитет
Трябва да се въведат подобни правила и по морето, щото ми писна лятото, да не мога да паркирам никъде или да мина по тротоара, окопиран от софийски регистрации.
Life
на 04.01.2010 в 18:35:17 #36браво!Похвално,дори смятам че 3 са малко,5арка,писна ми да не мога да си паркирам пред нас от селските бекове,който има работа ще плаща,който не обатно на село,точно поне в центъра ше понамалеят таратайките и коферманите А ако Фандъкова въведе винетка за влизане в центъра бих и станал вечен фен!
devdimi
на 04.01.2010 в 18:29:27 #35Малко "челен европейски опит": В Мюнхен на практика целия град е синя зона с изключение на крайните квартали. Има разделение на квартали от по 5-6 пресечки и всеки може да си извади талон за паркиране за неговия квартал. Таксата за това е 30€ на година. Цената на"Синята зона" иначе е 2,5€ на час или 6€ на ден.
Julio
на 04.01.2010 в 17:45:49 #34Кр, аз като човек който разполага с кола от 13 години винаги мисля и за паркирането на тази кола като се придивижвам с нея (за твоя изненада може би). Така че и точно това съм имал впредвид.
tоkyo_red
на 04.01.2010 в 17:41:54 #33Туземцте с "чужди" регистации да си плащат с СМС за паркиране в който и да е квартал на София. А не да си живуркат и бачкат в столицата а да не си плащат данъците. После БиБи защо вдигнал такса смет... Жителство му е майката. като дойде туземец с "чужда" кола да си мята СМС и да си паркира където иска. Не да ми взима моето място.
Julio
на 04.01.2010 в 17:37:02 #32Мите, в случая съвсем не са синоними. Ако остане на стария режим ще са синоними, просто защото 1 лев е прекалено общодостъпна тарифа. С други думи ти взимат пари но това не ти спестява обикалянето по улиците за търсене на места нали? При три лв поне първата година ти гарантирам че ще паркираш почти веднага. И пак казвам - аз изобщо не считам че парите от синята зона се харчат добре и по предназцначение но това е друга тема за друг разговор....
mitkonice
на 04.01.2010 в 17:26:01 #31Julio | 04.01.2010 17:06 Двете са синонимни в случая,защото са направени по свойствения ни маниер на селски тарикати.
tоkyo_red
на 04.01.2010 в 17:09:17 #30БиБи се самозабрави. ЙоЕф само му играе по гайдата а ЦиЦи плува в облаците и га нивга не е стъпвал в София.
Julio
на 04.01.2010 в 17:06:40 #29Мите, аз не защитавам безхаберието на администрацията. Защитавам платеният режим...
sofeto
на 04.01.2010 в 16:48:42 #28"За един работен ден от 8 часа служител във ведомство или фирма в центъра на столицата ще трябва да плаща по 24 лв., ако пътува до работното място с личния си автомобил" - За съжаление това не се отнася за безбройните държавни и общински чиновници както за служебните, така и за личните им автомобили. Целта на синята зона е "стани да седна" - махнете си вашите коли от тук за да си паркираме нашите както си искаме. А пътьом се решават и финансови въпроси на някой и друг заслужил съпартиец...
mitkonice
на 04.01.2010 в 16:39:57 #27Явно е било пред последно Единственият събираем данък или обществен налог е този,който обществото възприема като обществено оправдан
Но това очителка в гимназия явно няма откъде да го знае. Примерите са обидно много - то не бяха билетчета за градски транспорт при недоимъка, то не бяха акцизи за цигари преди и тн.
mitkonice
на 04.01.2010 в 16:34:44 #26Julio | 04.01.2010 16:09 Мите, Напротив, на всички въпроси съм ти отговорил... кр, паркирането е част от това да имаш кола нали? Или бъркам... --- Последно , да точно толкова колкото и да има улици и възможност за движение между различните населени места.Годишната винетка ти е 15 лв. Както и пътният данък. Ще борим безхаберието на общинските органи да изградят нужна пътна инфраструктура с безбожно наказателно високи цени за предлаганата услуга
А това за цените в центъра е много вярно наблюдение на Гоце. Дори и богатите не обичат да се ебават с тях... колко Кайена съм виждал паркирани идиотски само и само да не е в синя зона...
Julio
на 04.01.2010 в 16:34:30 #25Гоце, така е. Все пак практическият опит показва до момента че тази работа има ефект. Пък и защо да бягаш от там където живееш - теоритично човек отива на работа със старта на зоната и се прибира когато тя свършва. В този смисъл няма какво да плащаш освен случая в който си почивка...