Активистите от Спаси София внесоха в Столичната община предложения за подобрение на нощния транспорт в София.

Според организацията вече три месеца след въвеждането на услугата все още има проблеми, които имат отрицателни последствия върху нейната привлекателност.

С предложението активистите искат СО да предприеме серия от мерки, които да направят пътуването с нощните автобуси по-достъпно, приятно и улеснено, предимно възползвайки се от наличния ресурс, с който ЦГМ разполага.

Организация предлага нови спирки на транспорта в столицата

Организация предлага нови спирки на транспорта в столицата

От Спаси София искат седем спирки да улесняват транспорта

Сред основните предложения на Спаси София е възможността за ползване на абонаментните карти и в нощните линии. Предложението е към сегашните цени на абонаментните карти да се добавя дадена сума и те да важат за нощните линии. Например хората, които закупуват месечни карти за градския транспорт, да дават по 5 или 10 лв. повече и да използват и нощните рейсове.

"Притежателите на абонаментни карти са най-лоялните пътници, защото имат директен финансов стимул да ползват градския транспорт при всяка възможност и именно затова те трябва да бъдат активно привлечени към услугата нощен транспорт", обясни Андрей Зографски от Спаси София. По думите му в повечето европейски градове абонаментните карти се ползват и за пътувания в нощните автобуси.

Друго предложение е въвеждането на нова нощна линия, свързваща двата терминала на Летище София с центъра, която ще предостави алтернатива на пътниците. В периода от 23.30 до 6 часа кацат и излитат по около 20 самолета, което е важен аргумент за нуждата от градски транспорт според организацията.

"Говорим за няколко хиляди потенциални ползватели на услугата всяка нощ. Те са изолирани от града и нямат опции за придвижване, различни от личните автомобили и такситата. Това са клиенти, които лесно биха могли да бъдат привлечени да ползват нощния градски транспорт и този потенциал не бива да се пропилява", посочи Гергин Борисов от организацията. Според него летището е част от ключовата транспортна и туристическа инфраструктура, която не трябва да бъде изолирана от градския транспорт.

Третото предложение е за популяризирането на самата услуга. От "Спаси София" подчертават, че общината и ЦГМ не правят достатъчно за популяризация на нощния транспорт, поради което немалко столичани и гости на града въобще не знаят, че се предлага такава услуга. Активистите призовават Столичната община да се възползва от собствените си канали и безплатно да промотира услугата.

"Електронните табла, спирките и превозните средства на градския транспорт имат място за реклама, на които трябва да се изписват ясни и иновативни послания, които да привличат нови пътници", пишат от организацията.

Представиха картата за нощния градски транспорт

Представиха картата за нощния градски транспорт

Оборудват някои автобуси с велобагажник

Останалите предложения включват нуждата от поставяне на спирка в района на НДК, монтиране на няколко спиркови навеса на най-натоварените спирки в центъра и подобрена координация между линиите с цел улеснено прекачване.

"Въпреки че пътниците постоянно нарастват, убедени сме, че има възможност за много подобрения, които да направят услугата далеч по-удобна, достъпна и предпочитана. Отговорността за изпълнението им лежи върху зам.-кмета г-н Евгени Крусев и директора на ЦГМ г-н Христиан Петров, от които очакваме сериозно да помислят как тази услуга може да бъде подобрена", информират още от "Спаси София".

С 31 475 подписа сдружение настоява за нощен транспорт в София

С 31 475 подписа сдружение настоява за нощен транспорт в София

Транспортната услуга ще струва 4 406 572 лв. на година

Припомняме, организацията беше сред най-силните застъпници за въвеждането на нощния градски транспорт. Миналата година от "Спаси София" събраха над 31 000 подписа за въвеждането на услугата.