"Един от най-злополучните ремонти" - така доскорошният коалиционен партньор на столичния кмет Васил Терзиев "Спаси София" определи ремонта на улица "Опълченска".
На брифинг пред журналисти общинският съветник Андрей Зографски призова кмета на София Васил Терзиев да върне обратно стария проект за ремонт на улица "Опълченска", който предвижда бус лента по цялата дължина на столичната улица чак до Руски паметник, която да е непрекъсната.
"Ако бус лентата се премахне това ще бъде поредното отстъпление на Терзиев и неговата администрация от този ключов приоритет. Едва ли някой гласоподавател на "Спаси София" или на ПП-ДБ е гласувал да се правят такива неща, да се правят незаконно три дни преди откриване на обекта. Никога нямаше да подкрепим разширяване на "Опълченска", ако беше за още една автомобилна лента и да се отрежат дървета", коментира Зографски.
Той отправи въпрос към кмета Терзиев за кого прави тази промяна "в 12 без 5" и "на тъмно" и кой ще носи отговорността.
Андрей Зографски призова още столичния кмет да назначи нови трима зам.-кметове, които към момента липсват в неговата администрация - по транспорт, строителство и европейски средства, вместо властта да се концентрира в един човек.
"Всичко, което се прави по "Опълченска" е пълна импровизация", заяви още той.
За "Спаси София" е крайно неприемливо да няма комуникация за нещата, които се правият, по чие настояване и кой носи решенията за проблемите от улица "Опълченска".
"Мен лично, след като съм защитавал до миналата година този проект, ме е срам да се появя тук пред хората, които живеят на място. Срам ме е, признавам го. Трябва и кметът да го е срам, защото той носи отговорността в крайна сметка", подчерта Зографски.
Общинският съветник Стефан Спасов обясни, че през вчерашния ден е било премахнато едно от основните подобрения за подкрепа на разширението на улицата - именно бус лентата.
"Вместо обещаната непрекъсната лента за обществения транспорт, в момента виждаме безпринципно и хаотично накъсване, което прави бус лентата неизползваема и компрометира цялата идея за предимство на градския транспорт", изтъкна той.
По думите му това, което се вижда по "Опълченска", е засилена градска магистрала с много автомобилно движение, без да се дава приоритет на градския транспорт.
Общинските съветници от "Спаси София" подчертават, че действащите стратегически документи на София, включително Планът за устойчива градска мобилност, ясно изискват непрекъснати и свързани БУС ленти, достигащи до кръстовищата. Нещо, което очевидно не се спазва.
Гергин Борисов от групата на "Спаси София" заяви, че след днешния брифинг ще се появят лица от Столична община, които да обяснят, че нормативната уредба не позволява една бус лента да достига до кръстовището.
В София съществуват други бус ленти, които са изпълнени на база на същото правило - да достига до кръстовище, посочи Борисов.