От 1 януари 2026 г. цената на билета за градския транспорт в София да стане 0,80 евро, а годишната карта - 185 евро. Това предвижда предложение на "Спаси София", представено от лидера на формацията Борис Бонев и Гергин Борисов от транспортната и от дигиталната комисия в Столичния общински съвет (СОС). По думите им всички карти и билети трябва да поевтинеят с между 2 и 5 процента, за да бъдат защитени гражданите от поскъпване при въвеждането на еврото.

"Не трябва институциите да използват преминаването към новата валута като оправдание за вдигане на цените. Нашето предложение е социално отговорно и цели да привлече повече пътници в градския транспорт", коментира председателят на групата Борис Бонев.

"Спаси София" зове КЗК и КЗП да проверят защо общинските такси не са превалутирани

"Спаси София" зове КЗК и КЗП да проверят защо общинските такси не са превалутирани

София не била готова за въвеждане на еврото

Освен по-ниски цени, "Спаси София" предлага и промени в наредбата за градския транспорт, които да позволят билетите, картите и абонаментите за общинските паркинги да бъдат добавяни във виртуални портфейли на смартфони, смарт часовници и други устройства.

Според общинския съветник Гергин Борисов това може да се реализира чрез разширяване на функциите на приложението Sofia Plus. То вече се използва за плащане на синя и зелена зона, а в бъдеще ще може да предлага и онлайн закупуване и зареждане на превозни документи. "София има шанс да се превърне в лидер в дигитализацията на мобилността - едно приложение и един носител за всичко: транспортни карти, паркинги, наеми на велосипеди и автомобили, дори интеграция с БДЖ и градския транспорт на съседни общини", посочи той.

"Спаси София": ГЕРБ и БСП убиха реформата на паркирането
Обновена

"Спаси София": ГЕРБ и БСП убиха реформата на паркирането

Според Иван Таков с промените на "Спаси София" се внася допълнително класово разделение

От формацията подчертават, че успоредно с по-удобните начини за плащане трябва да продължи и развитието на мрежата - нови линии в квартали без транспорт, повече бус ленти, отделяне на трамвайните трасета от автомобилите и цялостна реорганизация на обслужването в някои райони.