От "Спаси София" критикуват остро предложение в доклад за "дигитализация на рекламите в метрото", внесен от председателя на Столичния общински съвет (СОС) Цветомир Петров. Според Андрей Зографски и Гергин Борисов предложението е скандално. В него те виждат лобизъм и конкурс, нагласен за конкретен победител.

"Най-субективният критерий - концепция за реклама - е с най-голяма тежест. В полза на кого се предлага това", пита Зографски, цитиран от пресцентъра на "Спаси София".

"Предлагате да заменим с екрани над 2000 стикери във влаковете. Ако някой с фоточувствителна епилепсия влезе в такъв влак ще припадне преди първата метростанция", коментира Борисов. По думите му предложената от Петров тръжна документация върви "в кардинално грешка посока от това, което вече е имплементирано в трамваите", в които екраните задължително представят важна за пътниците информация.

"Спаси София" представи програма за изграждане на 13 300 паркоместа

"Спаси София" представи програма за изграждане на 13 300 паркоместа

Индикативният бюджет на програма е 290 млн. лева за период от пет години

От "Спаси София" посочват, че в предложението на Цветомир Петров за нуждите на "Метрополитен" ЕАД и Столична община са отпуснати едва до 10% от ефирното време или рекламната площ.

Зам.-председателят на транспортната комисия в СОС Андрей Зографски изрази недоволство от обема на рекламните площи. "Ние се опитваме да ограничаваме визуалното замърсяване на града отгоре, вие предлагате хората под земята където и да се обърнат, да виждат видео реклами", обърна се към той към председателя на СОС. Зографски каза още, че Общинският съвет не е посмял да вземе отношение по въпроса за намаляване на билбордите в града, Като пример той посочи "видео фасада" на сграда на бул. "Цариградско шосе". Според Зографски такова погазване на правилата се толерира с години от институциите.

Той направи и паралел между бързото изготвяне на предложението за рекламата в метрото с доклада за назначаване на ръководствата на дружествата, който според "Спаси София" е заграбил общинската икономика. "Това ръководство беше сложено там да реализира точно такива скандални проекти. И както за 15 минути безропотно беше разпределен докладът за тяхното назначаване по същия начин на 9 декември Петров пита - искате ли конкурс. И на 11 декември "Метрополитен" отговаря - искаме, ето и всички нужни документи за такъв, че и пазарна оценка от днешна дата", заяви Андрей Зографски.

Гергин Борисов допълни, че изискванията към рекламните елементи трябва да се съгласуват с Наредбата за градската среда. "Столична община си има цвят, трябва да има и Стандарт за рекламните елементи и градското обзавеждане - защо архитектурна комисия не гледа този доклад", недоумява той. Според Борисов е пропусната възможността с този конкурс да се поръчат и елементи, които само метрото да ползва - кутии за картите на метрото по пероните на метростанциите и видео тотеми в преходите на трансферните станции, които да показват времената на пристигане на метровлаковете или наземния транспорт около станциите.

От "Спаси София" ще внесат предложения за поправки в конкурсните условия.

"Спаси София" предлага 5 системни мерки за реда в столицата

"Спаси София" предлага 5 системни мерки за реда в столицата

Партията зове СО и МВР да спрат да се прикриват зад показни изслушвания