От "Спаси София" критикуват остро предложение в доклад за "дигитализация на рекламите в метрото", внесен от председателя на Столичния общински съвет (СОС) Цветомир Петров. Според Андрей Зографски и Гергин Борисов предложението е скандално. В него те виждат лобизъм и конкурс, нагласен за конкретен победител.
"Най-субективният критерий - концепция за реклама - е с най-голяма тежест. В полза на кого се предлага това", пита Зографски, цитиран от пресцентъра на "Спаси София".
"Предлагате да заменим с екрани над 2000 стикери във влаковете. Ако някой с фоточувствителна епилепсия влезе в такъв влак ще припадне преди първата метростанция", коментира Борисов. По думите му предложената от Петров тръжна документация върви "в кардинално грешка посока от това, което вече е имплементирано в трамваите", в които екраните задължително представят важна за пътниците информация.
От "Спаси София" посочват, че в предложението на Цветомир Петров за нуждите на "Метрополитен" ЕАД и Столична община са отпуснати едва до 10% от ефирното време или рекламната площ.
Зам.-председателят на транспортната комисия в СОС Андрей Зографски изрази недоволство от обема на рекламните площи. "Ние се опитваме да ограничаваме визуалното замърсяване на града отгоре, вие предлагате хората под земята където и да се обърнат, да виждат видео реклами", обърна се към той към председателя на СОС. Зографски каза още, че Общинският съвет не е посмял да вземе отношение по въпроса за намаляване на билбордите в града, Като пример той посочи "видео фасада" на сграда на бул. "Цариградско шосе". Според Зографски такова погазване на правилата се толерира с години от институциите.
Той направи и паралел между бързото изготвяне на предложението за рекламата в метрото с доклада за назначаване на ръководствата на дружествата, който според "Спаси София" е заграбил общинската икономика. "Това ръководство беше сложено там да реализира точно такива скандални проекти. И както за 15 минути безропотно беше разпределен докладът за тяхното назначаване по същия начин на 9 декември Петров пита - искате ли конкурс. И на 11 декември "Метрополитен" отговаря - искаме, ето и всички нужни документи за такъв, че и пазарна оценка от днешна дата", заяви Андрей Зографски.
Гергин Борисов допълни, че изискванията към рекламните елементи трябва да се съгласуват с Наредбата за градската среда. "Столична община си има цвят, трябва да има и Стандарт за рекламните елементи и градското обзавеждане - защо архитектурна комисия не гледа този доклад", недоумява той. Според Борисов е пропусната възможността с този конкурс да се поръчат и елементи, които само метрото да ползва - кутии за картите на метрото по пероните на метростанциите и видео тотеми в преходите на трансферните станции, които да показват времената на пристигане на метровлаковете или наземния транспорт около станциите.
От "Спаси София" ще внесат предложения за поправки в конкурсните условия.

USD
CHF
EUR
GBP