Градските активисти от "Спаси София" алармират за най-драстичното орязване на градския транспорт на София, правено през последните десетилетия. По думите им управляващите от ГЕРБ са въвели осезаемо намаляване на транспортните средства по линиите на градския транспорт, което ще доведе до увеличени интервали и повече чакане на пътниците по спирките. Влошаването на транспортната услуга касае едни от най-важните и натоварени линии в столицата като автобуси 83, 94, 111, 120 и 280, както и тролейбуси 1, 2, 6, 9 и др. Огромно орязване има при трамвайния транспорт по най-натоварените линиите като 20 и 22, където се премахват по пет трамвая от всяка линия, а времето за чакане се увеличава с над една четвърт.
Източник: Спаси София
"Това е изключително грешно решение, което ще изпъди всички останали пътници в градския транспорт. Хората ще чакат по-дълго и ще се возят в претъпкани превозни средства посред пандемия. Разписанията на ключовите линии в София и до момента бяха абсурдни за толкова голям град, но с това допълнително намаляване градският транспорт става неизползваем. Г-жа Фандъкова така и не разбра, че с увеличаването на интервалите и времето за чакане пътниците се отказват да ползват градския транспорт и това ще доведе само до повече коли по улиците на София" - предупреждава Борис Бонев от "Спаси София".
Той е убеден, че градският транспорт се унищожава, защото системата и ЦГМ са пред фалит със задължения и загуби от около 100 млн. лв., натрупани само за тази година. По думите му най-страшното е че от ГЕРБ отказват да кажат на софиянци и останалите съветници колко точно е дупката в градския транспорт. "Те крият информация за загубите от хората, които в крайна сметка ще трябва да платят милиони за лошото управление на г-жа Фандъкова. Затова настоявам кметът да излезе и да оповести публично колко точно са загубите, но и да предложи ясен план за намаляването им", допълни той.
От "Спаси София" твърдят, че тези загуби не могат да се оправдаят само с COVID кризата, а с многогодишното катастрофално управление на транспорта в града. Активистите казват, че вместо да се търсят мерки за подобряване на градския транспорт и да се привлекат нови пътници, а с това да се увеличат и приходите, единственото, което се прави, е поредното орязване. "Фрапиращ пример е тикет системата, за която ЦГМ плати около 100 млн. лв. от нашите пари, но тя още не работи. Столичани нямат възможността да пътуват и да се прекачват с един билет, а още са принудени да дупчат два.", коментира Бонев и настоява за спешни мерки за обръщане на ситуацията.
"Финансовият колапс на ЦГМ, постоянната загуба на пътници, орязването на наземния градски транспорт и липсата на каквито и да е мерки за подобряване са доказателство за пълен провал на транспортната политика на Столичната община, ръководена от кмета Фандъкова. Недопустимо е мерките им да се изчерпват с поредното орязване на градския транспорт, което само ще задълбочи проблемите на столичани. Смешно е, че София е кандидат за Европейска зелена столица, но вместо да развива транспорта тя го унищожава последователно. Резултатите ги виждаме - все повече коли на софийските улици, което води до транспортен хаос, липса на места за паркиране, задръствания и загуба на време, както и замърсяване на въздуха с коктейл от тежки метали" , категоричен е Борис Бонев, който е член на транспортната комисия в СОС.
Той е гневен, защото с лека ръка се затрива кръвоносната система на града.
От "Спаси София" вече цяла година предлагат пакет от мерки, които да намалят загубите и да направят градския транспорт по-използван, но управляващите остават глухи. Според тях е задължително свикване на извънредно заседание на СОС, за да може кметът да обясни колко точно е финансовата дупка.