От Столична община посочват и че разрешението за строеж, за което днес ДНСК съобщи, че не е законно, е било изпратено на Районната служба на ДНСК за служебна проверка за законосъобразност съгласно изискването на ЗУТ и не е било отменено в законоустановения срок. Разрешението за строеж е влязло в сила.

Във връзка с проверка на Върховна административна прокуратура Столична община е изпратила подробна информация за действията, предприети от Общината за обезпечаване на сигурността от незавършения пътен възел на Софийския околовръстен път. Столична община многократно е настоявала пред ръководството на агенция "Пътна инфраструктура" обектът да бъде довършен по одобрения от МРРБ проект.

ДНСК дава решение на главния архитект на София на прокуратурата

ДНСК дава решение на главния архитект на София на прокуратурата

ДНСК е сезирало ВАП за издаденото от главния архитект на СО

От Столична община обясняват още, че при изграждането на Северната скоростна тангента е реализиран временен път, осигуряващ връзка с ул. "Васил Левски" по посока на с. Мрамор. По искане на жителите на с. Мрамор за обезпечаване бъдещото ползване на тази връзка на населеното място със ССТ и след приключване на строителството, Столична община е поела ангажимент за поддръжката.

Във връзка с този ангажимент през 2020 г. е издадено разрешение за строеж, с което временният път, използван по време на строителството, е разрешен като временен път по смисъла на чл. 190, ал. 1 от ЗУТ без извършване на строително-монтажни работи, който да осигури връзка от тангентата с пътя за с. Мрамор (ул. "Васил Левски") и след въвеждането в експлоатация на СОП. Временният път е изграден от изпълнителя на тангентата, а Столична община е поела ангажимент да поддържа елементите от пътната организация след приемателната комисия. Временният път не е част от основния проект за околовръстния път и е изграден изцяло върху терени общинска собственост, като има за цел да осигури транспортна връзка на жителите на общината, докато АПИ довърши строителство си в посока с. Мрамор.

Затварянето на отсечката би ограничило чувствително достъпа до с. Мрамор и използването на съществуващата пътна мрежа.