Започват изпитанията на първия от общо осемте нови влака за столичното метро, съобщават от пресцентъра на "Метрополитен".

Първият влак е приет в края на юли след проведена съвместна среща между представители на чешкия производител и специалисти от Метрополитен ЕАД, в град Пилзен, като на тази база стартират техническите изпитания на полигона VUZ във Велим, Чехия.

От прессъобщението става ясно, че първоначалните изпитвания на новия влак се провеждат в Чехия и след като приключат там - ще бъде транспортиран до България за тестове в реални условия по линии 1 и 4, като се очаква, от фирмата производител да бъдат готови и с втория влак в началото на месец октомври тази година.

Съставите ще заменят най-старите руски влакове, движещи се по линии 1, 2 и 4 и ще спомогнат за намаляване на интервала за движение по втора метролиния след пускането в експлоатация на новата метростанция "Панчо Владигеров", разположена между станциите "Сливница" и "Обеля".

Новият влак е съставен от четири вагона, с максимална дължина от 79,1 м и собствено тегло от 116 300 кг. Максималната конструктивна скорост на влака е 90 ĸм/ч.

Интериорът на влака е проектиран като еднопространствен, напълно проходим между отделните вагони, с капацитет за 762 пътника и обособени места за хора в неравностойно положение, детски колички и велосипеди. За осигуряване комфорта и сигурността на пътниците във всеки вагон има изградена климатична инсталация от ново поколение и система за видеонаблюдение, видеозаписът от които се запаметява в модул с енергийно независима памет за срок от минимум 20 дни.

Терзиев инспектира как върви строежа на новата отсечка на метрото

Терзиев инспектира как върви строежа на новата отсечка на метрото

Разширението на Линия 3 ще обслужва кварталите "Гео Милев" и "Слатина",