Започват изпитанията на първия от общо осемте нови влака за столичното метро, съобщават от пресцентъра на "Метрополитен".
Първият влак е приет в края на юли след проведена съвместна среща между представители на чешкия производител и специалисти от Метрополитен ЕАД, в град Пилзен, като на тази база стартират техническите изпитания на полигона VUZ във Велим, Чехия.
От прессъобщението става ясно, че първоначалните изпитвания на новия влак се провеждат в Чехия и след като приключат там - ще бъде транспортиран до България за тестове в реални условия по линии 1 и 4, като се очаква, от фирмата производител да бъдат готови и с втория влак в началото на месец октомври тази година.
Съставите ще заменят най-старите руски влакове, движещи се по линии 1, 2 и 4 и ще спомогнат за намаляване на интервала за движение по втора метролиния след пускането в експлоатация на новата метростанция "Панчо Владигеров", разположена между станциите "Сливница" и "Обеля".
Новият влак е съставен от четири вагона, с максимална дължина от 79,1 м и собствено тегло от 116 300 кг. Максималната конструктивна скорост на влака е 90 ĸм/ч.
Интериорът на влака е проектиран като еднопространствен, напълно проходим между отделните вагони, с капацитет за 762 пътника и обособени места за хора в неравностойно положение, детски колички и велосипеди. За осигуряване комфорта и сигурността на пътниците във всеки вагон има изградена климатична инсталация от ново поколение и система за видеонаблюдение, видеозаписът от които се запаметява в модул с енергийно независима памет за срок от минимум 20 дни.