Трамвайната линия номер 20 ще бъде разширена през жилищния комплекс "Дружба 2" и ще свърже спирка "Гара Искър" с бул. "Цариградско шосе", информира zagrada.bg.
Очаква се утре Столичният общински съвет (СОС) да одобри отпускането на 3.6 млн. лв. от специализирания общински приватизационен фонд, с които да се довърши и пусне в експлоатация трамвайният релсов път по това трасе.
В мотивите, с които кметската администрация предлага това решение, се посочва, че е крайно наложително недоизградената трамвайна линия в този участък да бъде довършена и въведена в експлоатация.
Това се налага заради разрастването и уплътняването на жилищните територии на ж.к. "Дружба 2", функционирането на хипермаркетите по бул. "Цариградско шосе" и специализираните магазини в източна посока като "Боила", "Практикер", Зеленчукова борса, Автоборса в кв. "Горубляне", както и почти постоянните прояви на Международния изложбен център.
В мотивите се посочва още, че въпросът проектно е решен с новия общ устройствен план на София и че за обекта има изготвен работен проект.
Допълва се също, че заделените за основни ремонти средства в бюджета на Столична община са крайно недостатъчни и че годишно се подменят от 1% до 3% от съществуващата траймвайна инфраструктура.
Очаква се СОС да отпусне от приватизационния фонд и 1.1 млн. лв. за реконструкция на релсовия път по бул. "Царица Йоана" в участъка от бул. "Вардар" до тунел "Люлин".
В момента трасето ограничава автомобилното движение в две ленти, които при кръстовището с бул. "Вардар" стават четири и там често стават тежки пътно-транспортни произшествия.
Ivan Popov
на 23.04.2008 в 20:05:27 #2Най сетне след 20 годишно чакане , трамвай20 да тръгне към Дружба, Горублене и Младост.Мисля ,че е по закъсняло.През същото място във бъдеще ще минава разширението на метрото за Софийското летище.На кокого е нужно да харчи пари за траваи 20 вместо,тези пари да се дадат за Метрото. Няма смисъл да се издражда и без това остарялите 20 години линии и след 2 или 3 години на мястото им да започне да се строи раширението на метрото.Просто е безмислено. Също така, трябва да се повдигне моста на Цариградско шосе при квартал Горубляне, защото мотрисите на травая не могат да минават,това е най големия проблем на този трамваи от 20 години.Доколкото се вижда самите релси са деформирани и ръждясали.Това е безмислислие.Едисвено то положително нещо е ,че ще се савьрже булевард Копенхаген/ Дружба /със Цариградски комлекс,Горублене и Младост и ще се пусне един булевард между Младост,Горублене и Дружб
бай Иван
на 23.04.2008 в 19:18:35 #1А какво стана с метрото до Дружба? Или вместо метро - трамвай?