ВМРО настоява да се вземат незабавни и радикални мерки за опазване на жп линията край столичния кв. "Факултета". Това съобщават от пресцентъра на партията. Повод за искането са системните безчинства на цигани в квартала, които блокират и рушат жп линията София-Кулата в участъка й при циганското гето.

От общинския съветник на ВМРО-Българско национално движение Карлос Контрера е отправено остро писмо до Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), Министерство на транспорта, Министерство на вътрешните работи и кмета на Столична община.

Контрера настоява да се вземе окончателно решение как релсовият път да бъде опазен от зачестилите блокади на жителите на гетото. Заради незаконното строителство прилежащата инфраструктура се разрушава.

Циганите строят копторите си до самата линия, въпреки че НКЖИ по закон има сервитут от по 6 метра от двете страни на линията. Освен това незаконната им канализация се зауства в траншеята. Тя причинява увреждане на подпорните стени и самия релсов път.

Общинският съветник иска да се сформира междуведомствена работна група и да се изработи проект за разчистване на незаконните постройки и изграждане на стена покрай линията във "Факултета". Така железният път и преминаващите влакове ще се предпазят от набезите на циганите.

Ескалация на напрежението около Виетнамските общежития

Ескалация на напрежението около Виетнамските общежития

Десетки полицаи и жандармеристи бяха изпратени

Карлос Контрера настоява също МВР да изготви оперативни планове за защита на железния път от блокади и разрушаване. Той припомня, че съгласно Наказателния кодекс това са престъпления срещу транспорта. Контрера поставя въпроса има ли подведени под отговорност за спирането на влаковете и щетите по мотрисите и релсовия път.

В писмото си Контрера припомня последните случаи на цигански изстъпления, които рушат жп линията и препятстват или забавят движението на влаковете между София и Кулата.

Вечерта на 18 април влакът от София за Дупница удря камъни, които са поставени на железния път. Спирането на влака в междугарието, за да се провери за щети, води до закъснение от 3 минути. Машинистите установяват, че има изкривена тръба за пясък на системата против боксуване на локомотива и е изскубнат маркуч на апарата против провличане на вагона композиран след него. Заради отстраняване на повредите е натрупано закъснение от още 10 минути. Наложило се е влакът да престои в гара Горна баня.

При друг случай, на 13 март, група цигани от незаконното гето във "Факултета" блокирали жп линията. Причината е недоволството им от активизирало се свлачище заради обилния дъжд. Свлачището е огромно по обхват и обем срутена земна маса. В блокадата попаднал пътническият влак 50280. Той пътувал от Перник към София, но заради гражданското неподчинение бил принуден да спре при подлеза в района на "Факултета". Останал там 43 минути. Протестиращите замеряли влака с камъни, които нанесли щети - счупен прожектор и спукано предно стъкло. Челното стъкло на мотрисата Сименс Дезиро струва 8000 лв. без ДДС. Инцидентът се разминал без пострадали пътници, машинист и влакова бригада.

Събарят "виетнамските общежития" в столичната "Красна поляна"

Събарят "виетнамските общежития" в столичната "Красна поляна"

Търсят начин да настанят редовните платци

В писмото се посочва, че заради циганската блокада 7 влака са със закъснения и нарушен график. Те са натрупали общо закъснение от около 6450 минути. Изчисленията показват, че за пътническите влакове струват над 1000 лв. неустойки - за 453 минути.

При започване на работа по справяне с последствията от огромното свлачище, циганите отново замеряли с камъни работниците по поддръжката. Те се оплакали също от обиди и псувни.

Карлос Контрера посочва, че за последните 3 месеца от началото на 2017 г. става въпрос за две блокади. Миналата година блокадите са били 5, а свлачищата заради незаконното строителство са били постоянни.

Между 5 и 10 годишно са нападенията на това място през последните няколко години. Щетите са за хиляди левове. Щетите основно са за БДЖ "Пътнически превози" и някои частни превозвачи. Неустойката за 1 минута закъснение на пътнически влакове струва 2,5 лева. Не е за пренебрегване и фактът, че заради блокадите много пътници не могат да получат превоз с влак.

Карлос Контрера припомня, че през лятото на 2015 г. е направен основен ремонт в междугарието Захарна фабрика - Горна баня. Почистени са скатове, които били превърнати в огромни незаконни сметища. Веднага след ремонта обаче започнало отново незаконното изхвърляне на битови отпадъци върху скатовете около жп линията и отпадни води върху баластовата призма на железния път. Скоро след завършване на ремонта започнали и големите свличания на земна маса от скатовете. Това наложило спиране на влаковете, тъй като железният път е затрупван със земя.

В края на декември 2015 г. НКЖИ започнала да разрушава за своя сметка около 30 незаконни постройки върху сервитута около жп линията.

Според общинския съветник настоящите проблеми са показали, че това не стига веднъж завинаги да се реши цялостният проблем на жп линията покрай "Факултета".

ВМРО иска жандармерия около „Виетнамските общежития” в София

ВМРО иска жандармерия около „Виетнамските общежития” в София

Настояват за крути мерки за опазване сигурността и обществения ред