Предложение за запазване на участъците от железопътната линия от Подуене през гара „Пионер" към квартал „Хладилника" ще внесе общинският съветник от ВМРО в София Ангел Джамбазки, съобщиха от партията. Както стана ясно през седмицата, министър-председателят Борисов настоява за отстраняването на линията, която преминава в непосредствена близост до новата спортна зала.
Според общия устройствен план на столицата, на мястото на релсите ще се появят пешеходна зона и велоалея. Според съветника от ВМРО велоалеите и пешеходните зони трябва да се създават, а не да заместват нещо вече построено, което може да се използва по-рационално.
В предложението си Ангел Джамбазки настоява за обмисляне на варианти за новата му употреба като вътрешноградски железопътен транспорт, който да подпомага метрото. Предложения в този смисъл са адресирани към новия транспортен министър Ивайло Московски и към столичния заместник-кмет по транспорта Любомир Христов.
Релсите зад спортната зала са част от околовръстната жп линия в столицата. Другият запазен участък от линията е от гара „Захарна фабрика" до ТЕЦ „Земляне" и някогашната гара „Стан". Практически запазен е също и коридорът към някогашната гара „Сердика", макар линиите там да са демонтирани.
Околовръстна железница е преминавала по контура на днешния Южен парк с разклонения към гари на мястото на сегашния пешеходен мост на НДК и на близкия мол, както и към вътрешноградската гара „Сердика" в зона Б5. През 70-те и 80-те години линията е прекъсвана поетапно (като завършването на бул. "България" практически я обрича на гибел-бел.ред). По време на кмета Софиянски пък гара „Сердика" беше унищожена, припомнят от ВМРО.
В употреба и до днес е трасето „Подуене" - „Пионер", по което веднъж седмично се движат товарни композиции за снабдяване на складовете за строителни материали. Последната употреба на участъка „Захарна фабрика" - ТЕЦ „Земляне" пък бе по време на кризата с газовите доставки, когато трасето бе използвано за доставка на мазут в топлоцентралата.
Камен дел
на 30.05.2011 в 12:29:48 #3Вътрешноградската железница би облекчила значително трафика в София. Между другото по подобен начин си решавата проблема в много от американските градове, като там системата на железницата и на метрото са изцяло интегрирани.
Kanu
на 29.05.2011 в 22:34:15 #2Значи, то било хубаво да има ЖП линия в града, видите ли, стига само да не минава под прозореца на Вуте!!! Аве, не знам какво ще ги шравят релсите, ама вие сте за скрап, драскачи !!!
ЮристЪ
на 29.05.2011 в 19:26:41 #1идеята за вътрешна градска железница не е лоша
Да не говорим, че ако изтумбят релсите, ще се направи пак добра далавера. После като направят вело алея за 1 млн. лева и така 