Отново може да се наложи пренареждане на жълтите павета в София. За това сигнализират от Столична община, предаде Нова телевизия.
Оказва се, че на места настилката пропада и се е разместила. Забелязва се и отваряне на фуги.
Макар и при втория ремонт на жълтите павета да бе използвана нова технология, тя отново не сработи. Паветата бяха сортирани предварително, а през десет метра се слагаха метални винкели. Дефектите обаче вече са видими.
Бившите управляващи от ГЕРБ обясниха, че за ремонта в засегнатия участък не е платено на фирмата изпълнител, а новият кмет може да наложи неустойки в размер на 5 млн. лв. Припомниха и че от Националния институт за недвижимо културно наследство не са одобрили идеята за полагане на смола във фугите и така се е стигнало до технологията с метални профили.
"Консултирал съм се с експертите и те са на мнение, че заради дъждовете и заради трафика, около металните шини се е получило пропадане заради слягането на пясъка. Затова е добре да се помисли за нов вариант със смола и всяко едно паве да си има свое гнездо", коментира общинският съветник от ГЕРБ-СДС Антон Хекимян.
Фирмата изпълнител ще бъде глобена, заяви общинският съветник от ПП-ДБ (Спаси София) Стефан Спасов. Нова технология на редене обаче нямало да има. Според него най-вероятно ще е необходимо да бъдат премахнати металните профили, които в момента създават проблем за настилката.
От опозицията в лицето на БСП поискаха отговорността да се поеме от главния архитект на София Здравко Здравков. "Няколко пъти създаваха тестови площадки, експериментираха, пробваха много технологии и избраха тази. Очевидно не е подходяща, след като две години продължаваме да си говорим за жълтите павета", посочи общинският съветник от "БСП за България" Иван Пешев.
От фирмата изпълнител "Трейс" заявиха, че са само изпълнители на проекта и са следвали заданията на общината.
maria-ivanova
на 25.11.2023 в 17:57:44 #2Жълтите павета са емблемата на софийския център и те са красиви за всички софиянци. Не си спомням някога да са се правили такива колосални ремонти, защото между паветата имаше спойващо вешество, не пясъчни фуги. Освен това тези павета издържаха сто години на войни и множеството ежегодни военни паради с много тежка техника и нито са се пукали нито размествали. Дали сме падали? Ами не, ние си знаем, че са хлъзгави и внимаваме. Истинския проблем е, че в България не останаха добри работници и не само за редене на павета, а за всичко. Няма хора!
_SMITH_
на 25.11.2023 в 14:40:15 #1Г-да журналистчета, хайде защото съм добър човек да ви светна за една темичка - тъй като преди няколко години беше едно голямо лаене за това, че асфалтът бил виновен за да падне един автобус с хора до Своге, то може ли някой да се сети да направи изследване/експеримент или каквото и да е и да установи сцеплението по тези грозни павета, които ОЧЕВАДНО никой никога няма да нареди качествено. Движили ли сте се някога по тези павета в мокро или зимно време с кола, мотор, велосипед или дори пеша? Абсолютно съм сигурен, че тази настилка не отговаря на нито един критерии и изискване за безопасност и на мига трябва да изчезне. Направете си едно каре някъде из центъра с тия смешни и грозни павета и направете улиците за движение безопасни.