Кандидатът за кмет на София, издигнат от "Възраждане", вижда перспектива пред София да бъде модерен град с модерна инфраструктура. На отворена среща в район "Овча купел" той сподели с присъстващите столичани, дошли да се видят с него виждането му за развитие на града.
"С екипа ми предвиждаме Нова транспортна схема за обществения транспорт, осигуряваща свързаност на крайните квартали с центъра на града, защото София не е само централната част и е справедливо и живущите в по-крайните райони да имат добра транспортна свързаност с всички части на София. Така ще осигурим удобство на софиянци и по-добра оптимизация на личното им време в ежедневието им изпълнено с ангажименти. Направили сме подробни разчети, според които е възможно метрото да се използва безплатно от всички софиянци. Ще го постигнем, докато решаваме един друг проблем за софиянци - паркирането в центъра на града. За всички живущи в синята и зелената зона ще осигурим по едно безплатно място и по едно на преференциална цена. За всички останали ще завишим малко цената на паркирането в двете зони. Ще изградим буфени паркинги обаче, на които да могат да паркират и да се придвижат пеш или с безплатното метро например. С екипа ми сме категорични, че синята и зелена зона не бива да се увеличава повече, така че с предложените от нас мерки постигаме решението на няколко проблема. Постигаме оптимизация на трафика и респективно намаляваме вредните емисии, с което постигаме по-чист въздух за софиянци, осигуряваме възможност за по-лесно паркиране в центъра на София, по-добри условия за паркиране на живеещите в центъра, които заплащат веднъж данък за МПС и веднъж такса за синя или зелена зона. С това към момента те са облагани двойно и този рекет на софиянци, налаган от Общината трябва да се премахне. Планираме още завършване на Южната дъга на околовръстното шосе и реализиране на проекти за скоростни отсечки от западна и северна София до центъра на града, както и изграждане на кръстовища на две нива по ключови пътни артерии на града, с което допълниелно ще намалим трафика и ще улесним придвижването за всички софиянци. .
"Екипът ми работи активно и по възможностите за финансиране чрез новия програмен период на Европейския съюз на ремонт на улична инфраструктура - тротоари, междублокови пространства и улици. В момента в София, като изключим до известна степен централната част, те са в окаяно състояние. Това не е справедливо разпределение на ресурсите, защото всички столичани плащат данъци, а не всички имат добра инфраструктура. Едни ходят по тротоар със счупени плочки, а при други се ремонтира, после има ремонт на ремонта. Искам да възстановя справедливостта в тази посока, в разпределението на ресурсите на града. Искам да възвърна справедливостта за всички софиянци. Това може лесно да се постигне след анализ и оптимизация на бюджета и премахване на корупционните практики в обществените поръчки.
Вече споменахме за играждането на буферни паркинги, но паркоместа в районите на София масово липсват. Например в район "Витоша", "Младост", "Люлин", който вече също се пренаселва, а и на много други места. Ето защо е необходимо да се изградят паркинги върху общински имоти, където е възможно както и да се завиши контролът върху новото строителство и да се изисква във всяка сграда да има осигурени паркоместа. Планираме да постигнем и баланс в територията и нейното разрастване, като осигурим възможност за инвеститорите да изградят нов квартал в северната част на София, с подсигурена инфраструктура и преференциални условия, които да предизвикат инвеститорски интерес. За да може по-лесно гражданите да общуват с управляващите ги и да участват реално и ефективно в управлението, ще дигитализираме ефективно административните услуги с проект "Столична община на една ръка разстояние". В момента между управляващите и управляваните има огромна пропаст, липсва комуникация и това допълнително задълбочава проблемите в София, които и без това са много и пряко влияе на качеството на живот в града", каза Деян Николов, кандидатът за кмет на София на среща с граждани.