Собственикът на bTV Media Group - Central European Media Enterprises (CME) - e придобил ексклузивни права върху италианския формат Striscia la Notizia - познат доскоро с името „Господари на ефира" - за територията на няколко държави, между които е и България, за период от 3 години.

По този начин с пълна сила се разгаря отново скандалът между телевизията и продукцията на Магърдич Халваджиян и "Глобъл Вижън".
Припомняме, доскоро Господари на ефира се въртяха по БиТиВи, но след скандал те я напуснаха и се върната в Нова телевизия, където преди дни обявиха началото на новия сезон, като водещи ще бъде оригиналният дует - Рачков и Зуека.

Оригиналната версия на хитовото развлекателно шоу у нас ще носи името „Господарите" и ще се излъчва в каналите на bTV Media Group, се казва обаче в днешно съобщение от БиТиВи.

В него се подчертава, че „единствено bTV Media Group има правото да продуцира и излъчва формата Striscia la Notizia в България.

В същото време, отбелязват от БиТиВи, Нова телевизия рекламира излъчването на „десети сезон" на шоуто „Господари на ефира" - предаване, създавано до момента като българската версия на Striscia la Notizia.

Според БиТиВи рекламните послания на Нова ТВ са подвеждащи за аудиторията и създават опасения за възможно неправомерно използване на елементи от италианския формат в шоуто по Нова ТВ.

Снощи bTV Media Group е предприела действие, с което да защити правата си върху формата Striscia la Notizia, като е излъчила в ефира на bTV Comedy епизод от предаването „Господарите".
Тази стъпка беше предприета единствено с цел защита на правата на bTV Media Group, вследствие на което епизодът е без претенции за покриване на художествени стандарти, уточняват от телевизията.

В прессъобщението се съдържа и предупреждение към Нова тв, че „би било крайно неуместно, особено от страна на телевизионен оператор с национално покритие, да рекламира излъчването на предаване, което има претенцията да се бори с неправдата, а в същото време нарушава права върху чужда интелектуална собственост.

Часове след изявлението на БиТиВи от Нова тв разпространиха отговор, даващ яснота на ситуацията.

На 17-ти юни, когато Нова ТВ обяви завръщането на "Господари на ефира" по Нова, продуцентите и медията поясниха, че през новия сезон предаването няма да бъде по лиценз на италианското Striscia La Notizia, заявяват от медията.

Те уточняват, че марката "Господари на ефира" от самото раждане на предаването е валидно регистрирана на името на продуцента - Global Vision, от който Нова ТВ придобива правата върху бранда.

През всичките 10 години, предаването създава и развива своя облик - освен собствено заглавие,  напълно различно от това на италианското шоу, то предлага на зрителите различни рубрики и собствени характеристики и елементи, които оформиха уникалния му облик, значително различен от италианското Striscia La Notizia.

Нова информира също така, че екипът от сценаристи, режисьори и водещи, които превърнаха "Господари на ефира" в институция, ще предложат много нови неща през предстоящия десети сезон, които още веднъж ще докажат, че предаването има своя уникален и неподражаем стил.

Нова ТВ и продуцентът на "Господари на ефира" - Джуди Халваджиян, смятат обвиненията на BTV Mеdia Group за напълно неоснователни и провокирани единствено от притесненията им, че любимото на всички на зрители предаване се завръща в ефира на Нова ТВ от 10 септември, завършват изявлението си от Нова.