В съобщение, публикувано в сайта си, цифровият оператор „blizoo" съобщава, че преустановява излъчването на програмите ТВ7, Супер7 и News7 в мрежата си.
От компанията посочват, че не е постигнато споразумение с ТВ7 и по закон „blizoo" са задължени да преустановят излъчването на програмите.
Супер7 и News7 бяха спрени в 12:00 ч. днес.
По данни на „blizoo" ТВ7 са поискали многократно по-висока цена за излъчването на ТВ7 и Супер7, превишаваща цената за 2012 г. десетки пъти. Подобно увеличение според компанията е в пъти повече от приетите норми за индустрията и би довело до увеличение на цените към клиентите на цифровия оператор. Въпреки че „blizoo" са се съгласили на четирикратно увеличение на таксите, тази оферта не е била приета от ТВ7.
Междувременно, посочват от „blizoo", ТВ7 отказват да им предложат договор за News7. „По закон сме задължени да не излъчваме програми без договор и затова преустановяваме излъчването на всички програми на ТВ7", категорични са от „blizoo". От компанията обаче уверяват, че преговорите продължават с надеждата излъчването на каналите на ТВ7 в най-скоро време да бъде подновено.
За „blizoo" е непонятно защо ТВ7 искат от тях, като кабелен оператор, да плащат непосилна цена, а в същото време предлагат програмата безплатно по ефир.
Доставчикът на цифрова телевизия, интернет и телефон обаче не пожела да коментира търговските отношения на ТВ7 с другите оператори.
„Ако заплатим желаните такси на ТВ7, ще трябва да вдигнем цените към клиентите на „blizoo". Уверяваме ви, че търсим решение различно от повишаване на цените", увери доставчикът.
„Как го правят другите оператори е трудно за нас да коментираме, но е икономически невъзможно да се спазват законите в страната и да се поддържат ниските цени на телевизията към крайни клиенти при подобни драстични увеличения от страна на телевизиите", коментират още от „blizoo", определяйки се като „отговорна и прозрачна компания, която спазва законите".
Стана ясно обаче, че договори на този етап няма начин да бъдат прекратявани, тъй като те са „за определен брой, а не за конкретни програми". За в бъдеще, при преподписване на договорите, ще се определят кои точно програми са включени в пакета, a в следващите няколко дни ще бъдат добавени и допълнителни канали. Всички клиенти на детския канал Супер7 ще могат да гледат вместо него Nickolodeon.
Повече информация клиентите на „blizoo" могат да получат на телефон 0700 43 700.
Не закъсня и реакцията от страна на ТВ7, които посочват, че телевизията и групата канали са били едностранно изключени от кабелния оператор „blizoo".
„Това е едностранен акт, който по същество представлява рекет срещу нашата телевизионна група", възмутени са от ТВ7.
От там твърдят също така, че през последните месеци са се опитали да водят преговори за такса, платима върху реалния брой абонати на „blizoo", но вместо преговори, кабелният оператор предпочел да постави ултиматум, който ако не бъде приет, да изключи програмите на ТВ7 от достъп до своите абонати.
„Арогантността срещу нас стигна до там от „blizoo" да ни предложат дори оферта да откупят само мачовете от българското футболно първенство, които излъчваме в нашия ефир. ТВ7 и групата канали бяхме третирани като амбулантен търговец, които продава програмите си на парче", коментират още от телевизията.
По думите им тяхното единствено желание е било да постигнат справедлива пазарна цена за телевизионните си програми, в които „инвестират много средства, труд и човешки талант".
„Бяхме брутално нападнати, буквално в гръб, от кабелния монополист и държим да се знае, че в случая ни беше отредена ролята на жетвата, която трябва да се предаде или безропотно да приеме съдбата си. Няма да се поддадем на този безпрецедентен натиск и ще се борим докрай, за да заслужим доверието на нашите зрители", яростно твърдят от ТВ7.
От телевизията също така са категорични, че през последните месеци се радват на безпрецедентна популярност и очевидно това е дало повод да се действа така срещу тях.
„Важното е да се знае, че от „blizoo" нарушиха всякакви пазарни и икономически принципи в опита си да придобият нашите програми почти без пари, за да могат да трупат печалби на гърба на своите абонати", категорични са ТВ7.
gg_
на 20.03.2013 в 00:52:54 #7от близу да обеснят как 4-кратно по-евтини от тях кабеларки имат тв7 таксите щели да увеличават хахаха смях
gg_
на 19.03.2013 в 21:10:45 #6а и от тях няма отказванка - такив заробващи договори имат че се едно не са кабеларка ами банка дала кредит
gg_
на 19.03.2013 в 21:09:45 #5близу (евроком) е най-тъпия оператор от край време и що за глупак трябва да е някой да се връзва към тях - по-добре без кабелна тв отколкото към близлю
nqkoi_si
на 19.03.2013 в 09:59:54 #4Това е най-изнудваческата кабеларка. Не стига, че постоянно сменят програмите, никога не знаеш утре какво ще гледаш, а накрая като реших да се махна, трябвало да се откажа в офиса в който съм бил подписал договора, та трябваше да дам и пари за път, защото нямах планирано пътуване тогава, а ако изпуснеш срока - още една година. Качеството също не е на ниво. Общо взето печелят с реклама и ярки цветове.
umeren pesimist
на 18.03.2013 в 17:07:28 #3Супер,да спрат и Босфор тв
Минувач
на 18.03.2013 в 16:01:06 #2Бюрека започна да се прави с червено сирене.
Uzunov
на 18.03.2013 в 15:22:21 #1Само news 7 и супер 7 са спряни! Абонат съм на близу и в момента гледам TV7! Проверявайте преди да пишете