Работата в тъмнина и тишина създава безобразия по нашите пътища. Това заяви Богдан Милчев, който оглавява Института за пътна безопасност и е бивш шеф на КАТ, пред БНР.

По думите му българските граждани трябва да дадат червен картон на тези, които управляват пътищата ни.

Той изтъкна, че обществените поръчки за ремонт и поддръжка на пътищата трябва да станат публични, понеже "сега те са в тъмнина и по чекмеджетата".

"Когато тези задания са скрити, няма как да видим единичните цени, по които се възлага да се върши работа. Представяте ли си един квадратен метър да бъде окосен за 10 000 лева? Повече от 4 милиарда на година се харчат за нашите пътища. Те ще светят - нашите пътища, ако се харчат по предназначение", подчерта Милчев.

Според него война по пътищата няма, а този термин се използвал, за да се тормози населението. Богдан Милчев обясни, че с него се обосновава възможността през 2024 г. да бъдат наложени над 3 милиона наказания за нарушения на закона, което означава над 8 000 нарушения на ден, а това означава, че имаме индустриализация на наказанията. По думите му става въпрос за погрешен фокус на МВР, което трябва да се фокусира да хваща нарушения, които са най-лесни за хващане, без да има отношения към пътната безопасност.

Над 90% от конфискуваните за употреба на алкохол автомобили са такива до 10 000 лева, цитира други данни инж. Богдан Милчев. Според него има наказателна репресия върху шофьорите и се създава психоза тя да се прокарва в законите.

Той изрази мнение, че създателят на сайта "Черна писта" е осмял държавата, а тя от своя страна е опитала да саботира инициативата му.

ИПБ искат президентът да наложи вето върху промените в Закона за движение по пътищата

ИПБ искат президентът да наложи вето върху промените в Закона за движение по пътищата

От Института посочват три големи проблема в новите текстове