Всички дейности вървят в срок и до края на годината се очаква първите осем километра от третата линия на метрото от столичния квартал "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" да бъдат напълно завършени и пуснати в експлоатация.
Това заяви столичният кмет Йордана Фандъкова пред журналисти, след като инспектира строежа на третата линия на метрото от метростанция "Красно село" до метростанция "Бул. България" с новите модерни изпитателни влакове модел Инспиро, произведени от фирма "Сименс".
Проверката започна от депото в Земляне, след което градоначалникът премина през залата за обучение на машинисти с действащ тренажор, произведен от "Сименс".
На предстоящите нови станции бяха показани и предградни стени, които да предпазват от инциденти и да няма опасност някои да скочи на релсите. Те ще се отварят автоматично със спирането на влака.
Такива преградни стени ще бъдат поставени и на част от старите метростанции, като те ще се отварят вертикално.
Депото в Земляне е напълно готово и се очаква Акт 16 за него. Заедно с депото на 100% е готов и релсовият път на двете метростанции, като заедно с това започнаха единичните изпитания на метровлаковете, за да може навреме и в срок да се завърши всичко.
18 нови влака са закупени и те са със сериозна автоматика. Очакват се последните два, за да може в срок да се направят изпитанията. Около 65% от дейностите по втория етап на разширяване на метрото с 4 километри и 4 метростанции в "Овча купел" са готови и те трябва да бъдат приключени през първата половина на следващата година, увери Фандъкова.
Тя припомни, че за четирите меростанции в "Овча купел" е взела решение да се строят в настоящия програмен период, с подкрепата на ЕК и на правителството с национално съфинансиране.
С тези 12 км метро от третата линия се очаква до 25% намаляване на трафика в зоните, в които минава метрото и около 11 000 тона годишно вредни емисии да бъдат спестени. Около 130 000 души дневно се очакват да бъдат превозвани по третата линия на метрото, посочи Фандъкова.
"Безспорно метрото е стратегически, екологичен и транспортен проект", подчерта градоначалникът и отчете, че усилията за третата линия са най-тежките. По думите й това е най-добрият проект, който се финансира и изгражда от Оперативна програма "Транспорт".
Фандъкова е взела решение за закупуване и на още 10 влака, които вече са поръчани и са отпуснати допълнителни средства.
Според нея строителството за метрото не трябва да спира и с изграждането на третата линия на метрото очаква да вземе над 50% от градския транспорт.