Интерактивни видеоклипове стават част от изпита по теория, т.нар. листовки, в обучението на бъдещите шофьори. 45-те въпроса при провеждане на теоретичните изпити остават толкова, като два от тях ще са въпросните интерактивни клипа. Кандидат-шофьорът ще може до три пъти да прегледа и двата клипа, и след като се чувства подготвен, да отговори на поставения въпрос.

Клиповете са разработени от университетски екипи и тяхното съдържание е консултирано с автошколите. Минали са и през експертно обсъждане. Клиповете са 60 на брой и са направени по модел, разработен в Германия. Видеоклиповете съдържат най-различни ситуации в градски условия - при снеговалеж, при дъжд, при движение на магистрала, при движение по скоростен път, при движение извън населено място, при движение в населено място. Тяхното времетраене ще е 15 секунди. Кандидат-шофьорът няма да знае какви въпроси и какви видеоклипове ще му се паднат, а наборът въпроси се генерира на момента за конкретния изпитван човек.

При оценяването няма да има човешка намеса или намеса на служител на ИА "Автомобилна администрация".

Изпълнителният директор на ИААА Бойко Рановски остава убеден, че на 99.9% изпитът по теория не може да се вземе от неподготвен или неграмотен кандидат.

Ако това нововъведение с интерактивните видеоклипове даде резултат, може се помисли и за повече от два клипа в тестовите варианти, а не само сухи текстови въпроси. Поне 6 месеца време ще трябва да се даде на интерактивните клипове, за да се оценят. Дори с 1% да намалеят катастрофите, значи има някаква полза, каза Рановски.

Той посочи, че към момента такива клипове ще има само за категория B, като занапред ще се мисли и за категория С.

Предвижда се и промяна на маршрутите, които ще се избират на случаен принцип евентуално от 1 август, но е възможно да има забавяне.

Шофьорската книжка събужда независимостта и чувството за свобода у един млад човек, а това означава, че се събужда и ентусиазма, коментира заместник-министърът на транспорта Димитър Недялков, който също присъства на представянето на клиповете. Основна разлика между младия неопитен шофьор и опитният шофьор е скоростта за вземане на решения, поясни Недялков пред журналисти.

Той е убеден, че видеоклиповете ще свършат работа и чрез тях ще намалят инцидентите по пътя.

Нововъведенията в теоретичните изпити за кандидат-шофьори влизат в сила от 1 юли.

Въвеждат интерактивни клипове и произволни маршути на шофьорски изпити

Въвеждат интерактивни клипове и произволни маршути на шофьорски изпити

С тях по-добре ще се оценяват уменията на бъдещите шофьори