Европейската комисия вече е поискала обяснение от "Фейсбук", тъй като 50 милиона потребители са засегнати и трябва да се знае колко от тях са европейски граждани, заявява в интервю за EurActive българският комисар по цифрова икономика и общество Мария Габриел по повод излязлата информация, че профили от социалната мрежа са били тайно използвани за целите на политически кампании.

"От две години съществува стратегия за единния цифров пазар, новият регламент за защита на личните данни (GDPR) ще влезе в сила от май, имаме и законодателство в областта на правото на неприкосновеност на личния живот и електронните комуникации. Всичко това трябва да предотврати такива негативни ефекти. За да се избегне подобен скандал в бъдеще, преговорите по основната реформа на Директива за правото на неприкосновеност на личния живот и електронните комуникации (ePrivacy) също трябва да продължат", коментира Габриел.

Новата уредба за защита на личните данни е за дигиталните поколения

Новата уредба за защита на личните данни е за дигиталните поколения

Фокусът на защита на личните данни е личността, а не данните

Според нея са нужни гаранции, че технологичните компании получават съгласието на потребителите, преди да обработят данните им. Съгласието на потребителите е в центъра на законодателните инициативи, както в областта на защитата на личните данни (GDPR), така и в областта еPrivacy. Европейският съюз иска наистина да стане ясно, че няма противоречие между различните бизнес модели и защитата на личните данни. "Има ценности и отговорност - това е добавената стойност на европейския подход", обяснява Мария Габриел.

Тя говори и за друго законодателно предложение за онлайн платформите, което тя ще обяви следващия месец, и което ще принуди търсачките да обяснят как се класират резултатите от търсенето. "Комисията се нуждае от повече информация за това как се извършва класирането при търсене, какви критерии се използват и как те се прилагат. Става въпрос за прозрачност, която е особено важна и трябва да държим на нея", допълва Габриел.

„Фейсбук” даде на потребителите по-голям контрол над личната информация

„Фейсбук” даде на потребителите по-голям контрол над личната информация

Можете да изтриете всичко от вашата стена или профил

Прозрачността е и в центъра на новото законодателство "platform-to business", което ще бъде предложено следващия месец и предвижда правила за прозрачност на бизнес договори на онлайн платформите с други компании.