Министерският съвет прие график за дигитализиране на хартиените регистри на администрацията и привеждането им в съответствие със Закона за електронното управление (ЗЕУ).

Това ще даде възможност всички регистри, воденето на които е предвидено в закон, да преминат плавно и поетапно изцяло в електронна форма.

Графикът предвижда всички 307 вида регистри, които са идентифицирани от Министерството на електронното управление като подлежащи на дигитализация, да бъдат приведени в съответствие със ЗЕУ до 31.03.2025 г. От тях 24 вида се използват за нуждите на местната власт и съставляват общо 13 780 регистри съгласно Концепцията за регистрова реформа.

Информационно обслужване поема централизираната система за регистри

Информационно обслужване поема централизираната система за регистри

Целта на системата е да бъдат дигитализирани множество регистри в кратки срокове

Дигитализирането на хартиените регистри ще осигури прозрачни, проверими и проследими процедури за водене на регистри, както и значително намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса. Така те ще отговарят на изискванията за сигурност, надеждност и оперативна съвместимост, като ще позволяват автоматизиран обмен на данни с други електронни системи.

Съответно след дигитализирането ще може да се заявява вписване, промяна или заличаване на обстоятелства по електронен път.