Хиляди българи, които са шофирали в чужбина и са нарушили правилата за движение, са с глоби и с отнети книжки, предаде Би Ти Ви.

Най-много такива случаи са засечени в Германия, Румъния и Гърция.

В Европа българските водачи са наказвани най-често за шофиране без застраховка, пияни или дрогирани.

Заради нарушения зад граница около 3000 българи годишно биват глобявани, а над 1000 остават без книжки. Дори глобите да бъдат платени веднага, често минават месеци докато получат документите си обратно.

"Понякога в нашата съседка Румъния се губи някъде около половин година, независимо от срока на наказанието. Този, който е наказан, дори и да му е изтекло наказанието, не може да получи нова книжка, тъй като старата му е отнета от полицията в съответната държава." - коментира Алекси Стратиев, бивш началник на "Пътна полиция".

Отнетите книжки се изпращат в българските мисии зад граница, преминават през Министерството на външните работи и накрая пристигат в КАТ, обясни шефът на пътната полиция Бойко Рановски. Проверява се дали водачът си е платил глобите, и едва след това си получава свидетелството обратно.

Затова от КАТ апелират, като са в чужбина, българите да карат внимателно и да не дават рушвети.

Някои обаче си плащат и пак шофират в нарушение.

"70 евро беше глобата, ако я платиш веднага - 35. Говорил съм по телефона и продължавам да говоря, без хендсфри, на късмет." - признава шофьорът на камион Христо Христов.

Шофьори от Благоевград се оплакват от грубо отношение на гръцки полицаи. Иван Николов например е глобен 300 евро там и твърди, че след проверката номерата на камиона му били свалени и стъпкани на земята.