Ситуацията с ежегодното и почти едновременно увеличение на цените от страна на мобилните оператори е крайно обезпокоителна. Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова. По думите й вдигането на цените е недопустимо в този тежък за хората момент. Становището на Филипова беше разпространено от пресцентъра на КЗП.

Припомняме, че в събота от комисията се обявиха срещу едностранното решение на мобилния оператор Yettel да предостава на клиентите си срещу заплащане непоискана с повече минути за национални, разговори, повече МВ интернет трафик и по-висока скорост. Днес неправителствена организация информира за аналогична услуга и на Vivacom. Същевременно трите мобилни оператора в страната промениха условията за индексация на цените си от 1 януари 2025 г.

"С цел единствено по-голяма печалба, вдигането на цените поставя хората в безизходица и пълна невъзможност да имат достъп до услугите, предоставяни от мобилните оператори. На фона на тежката икономическа ситуация, считам това поведение за абсолютна незаинтересованост относно финансовото и физическото оцеляване на хората, посочва Мария Филипова. Тя изтъква, че проблемът е голям и засяга цялото общество.

КЗП напомня: Потребителите не са длъжни да заплащат за услуги, които не са заявили

КЗП напомня: Потребителите не са длъжни да заплащат за услуги, които не са заявили

Напомнянето е във връзка със случая с "Йеттел България"

"Инструментът на държавата за справянето с тази криза, защото тази ситуация наистина е криза, е в ръцете на Комисия за регулиране на съобщенията (КРС)", отбелязва тя. Филипова обяснява, че ако от КРС преценят съвместно с КЗК, че операторите оказват значително въздействие върху цените на дребно на пазара на електронни съобщителни услуги, Комисия за регулиране на съобщенията може да осъществява контрол върху цените на дребно, докато е необходимо. Тя заявява също, КЗП ще съдейства според законовите си правомощия на КРС и КЗК.

"Много бих искала да прикова вниманието на хората, които създават и променят законите в България към този проблем и се надявам на разбиране по спешност от тяхна страна. Възможно е да се предвиди за срока на договора цената да не се променя едностранно от оператора, освен при наличие на сериозни икономически причини", посочва Филипова и уверява, че докато е председател на КЗП ще защитава докрай интересите на хората и ще дава гласност на всичко, което счита, че ги ощетява.

КЗП сезира НАП за дължимото ДДС на неустойките, събирани от мобилните оператори

КЗП сезира НАП за дължимото ДДС на неустойките, събирани от мобилните оператори

За отстъпки от цените на абонаментни планове и закупени устройства при предсрочно прекратен договор