Студентите да бъдат активни, ако забележат нередности, съветва председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. Той изрази надеждата, че празнуващите студенти няма да срещнат сериозни проблеми при отбелязването на 8 декември.
При евентуални нередности студентите е редно първо да се обърнат към служителите на хотелите или туроператорите, а след това да подадат сигнал към Комисията за защита на потребителите на специалния телефон 0700 122 99, на сайта на агенцията или на специалното мобилно приложение, обясни Маргаритов пред БНТ.
"Целият този комплекс от възможни действия е налице и ще направим необходимото да санкционираме, ако е извършено нарушение", допълни Маргаритов.
Нарушенията досега са свързани главно с това, че е спестена информация за пакети с услуги, коментира той. Основните проблеми ще бъдат забелязани от празнуващите днес и те ще сигнализират, за да отидат служителите на КЗП на място и да предотвратят по-опасни нарушения.
"В предишни години имаме подадени сигнали в деня на празника, че в хода на настаняването няма достатъчно стаи, че се налага да се прегрупира компанията", обясни Маргаритов. Той призова денят да не се разваля с прекомерната употреба на алкохол.
Призовава всяко несъответствие между срокове на годност и друга обявена информация за качествата на продукт и самия продукт да се сигнализира към КЗП. Чести нарушения по коледно-новогодишните празници са недостатъчно количество на предлаганите продукти, например.
Председателят на КЗП напомни, че при онлайн поръчките трябва да се следят сроковете за доставка, ако става дума за подарък, например. Маргаритов допълни, че при неспазване на срока за доставка, потребителят има право да се откаже от покупката.
"Хората бързат и дори не се сещат да питат. Когато хората приготвят резервациите си предварително, се сещат да питат за подробности", напомни Маргаритов.
Той призова когато потребителите правят резервации в последната минута, да питат дали има допълнително таксуване, като вечеря или част от програмата.