От 3 септември 2022 г. хармонизираният телефонен номер 116 111 с национално покритие към Националната телефонна линия за деца ще се обезпечава от Агенцията за социално подпомагане (АСП) като водещ държавен орган, част от националната система за превенция и контрол по спазване правата на децата и тяхната закрила.
Това е възложено на АСП със споразумение, утвърдено от министъра на труда и социалната политика. За целта е сформиран отдел от висококвалифицирани служители, обучени психолози, съобщиха от АСП.
Телефонен номер 116 111 ще продължи да се обслужва напълно безплатно при непрекъснат режим на работа - 24 часа, седем дни в седмицата.
От АСП уверяват, че операторите, отговарящи на обажданията, са готови да изслушат, подкрепят, консултират, насочат, както и да предприемат необходимите мерки и действия за защита на всички деца и техните семейства.