В България никой не знае колко са шофьорите, които са си купили книжките. Това пише в открито писмо от Съюза на българските автомобилисти (СБА).

От СБА припомнят, че през април 2016 година са публикували отворено писмо с няколко предложения. "Нищо, ама нищо не се е променило. Колко хора трябва да загинат или да останат осакатени за цял живот", питат от СБА.

От Съюза на автомобилистите пишат, че трябва да се направи нов закон за движение по пътищата и да се извадят изпитите от ДАИ (новата-стара Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"). Препитванията да не се дават на друга държавна агенция, известна с корупция.

"Държавите, които го направиха, отдавна забравиха за този проблем. Корупция в частна фирма няма, има само в държавните", пишат от СБА.

От Съюза питат дали камерите и белите стаи работят. Сега ще се измисли нещо друго. Годините минават. "Остават на пътя" убитите и ранените. На чия съвест ще тежат те, питат автомобилистите.

В отворено писмо председателят на съюза инж. Емил Панчев пише: "Няма никакво значение кой е шеф на ДАИ. Ако той не участва в схемата, това го прави подчиненият му началник или друг служител. Трябва да се разбере, че смяната на един Цветанов, Божков, Киров с друг не води до нищо друго, освен затъване на по-дълбоко в "пещерата".

Инж. Панчев настоява за промяна, според която в ДАИ да останат само контролни функции. Всяка друга дейност да отиде във фирми, които да изпитват, да дават лицензи за обемни дейности.
Държавата чрез Министерство на транспорта, МВР, Министерство на просветата да контролира. От извършващите тези дейности трябва да се иска да не извършват учебна, превозваческа и др. дейности, за да няма конфликт на интереси.

Затвор и 700 лв. глоба за шофьор без книжка

Затвор и 700 лв. глоба за шофьор без книжка

Имал и други провинения

В САЩ и Великобритания няма задължителни шофьорски курсове, а само изпити /разбира се, не са като при нас/. Желаещите сами избират начина как да се обучават и при кого.

В Холандия от 1926 г. изпитва частна фирма. В Германия /поради големината ѝ/ са 2 фирми, които провеждат изпитите. В съседна Македония, където всичко е "велико", като се сблъскаха с проблема за купуването на книжки, само за няколко месеца извадиха изпитите от държавата и проблемът се реши, дава пример председателят на СБА.

Пиян без книжка хвърчи като луд, засича шефа на КАТ - София, той го залавя

Пиян без книжка хвърчи като луд, засича шефа на КАТ - София, той го залавя

Шофьорът рязко направил

Относно Закона за движение по пътищата (ЗДП) от Съюза смятат, че ни трябва нов закон. Според председателя на СБА, той е много по-важен е от заплатите на ВСС.

Трябват много промени в него, с които да мислим повече за пострадалите, отколкото за правата на нарушителите. Трябва задължително сваляне на номера на колата до изясняване на случая, трябва осигуряване на събирането на глобите. Трябва много повече контрол на пътя, за да работи тази система. Трябват поне 25 млн. лева на полицията, за да заработи централно системата им, пише в открито писмо инж. Панчев.

Над 530 шофьори без книжка спипаха за седмица

Над 530 шофьори без книжка спипаха за седмица

Близо 300 са пияните

Според него никой не се грижи и обучава водачите, които ползват служебни автомобили в работата си /не се отнася за превозвачите/. Повечето от тези хора познават само светофара и знака стоп. В Европа работодателят има задължението на 3 или 5 години да им заплати еднодневно обучение по Безопасно движение.

30 хил. шофирали без книжка през 2016 година

30 хил. шофирали без книжка през 2016 година

Новите мерки вече се прилагат, предупреждават от КАТ

Нуждаем се от промени, само с камери и таблети няма да стане, смята председателят на СБА. Ние от СБА си задаваме въпроси защо в даден наш пункт за ГТП минават 3-5 автомобила, а при съседа ни минават 20-25 автомобила и няма върнати автомобили нито за данъци, нито за техническа изправност, нито за газови уредби, но камери всички имаме.