Съветът за електронни медии поиска по-либерални правила за обществените медии по време на избори, синхрон между медийното и изборното законодателства и регламент на понятието "политическа реклама".

Това бе съобщено при представяне на наблюдението на надзорния орган върху поведението медиите през изминалата предизборна кампания, съобщава БНР.

СЕМ e наблюдавал 80 радио и телевизионни оператори, но констатациите в доклада са на базата на 35 медии.

На тези избори са се откроили две паралелни кампани, смята председателят на съвета доцент Георги Лозанов.

"Едната се води от електронните медии, другата е от вестниците, и преди всичко от жълтата преса и интернет. Тази, втората е много по-директна, много по-критическа, много по-агресивна, докато кампанията в традиционните електронни медии е в един позитивно овладян тон", посочи доц. Лозанов.

Според доклада на СЕМ на тези избори радиото е победило телевизията. Най-много кандидат-президентски двойки са били отразени по програма "Хоризонт" на националното радио - 15 от общо 18.

"Част от кампанията, разбира се, да върви като форма на политическа реклама, това е нормално и тя да бъде платена, но заедно с това другата част от кампанията да бъде свободна, безплатна", препоръча Георги Лозанов.

От СЕМ констатират, че е липсвала полемика и директен сблъсък между кандидатите, а формите на отразяване са били еднообразни.