Влакове закъсняваха с повече от час и половина, а пътници останаха блокирани на междинни гари над три часа тази нощ, съобщава bTV.
БДЖ обясни, че причината за настъпилия хаос в железопътния ни транспорт е, че токът е спрял в периода от 19:10 часа до 21:50 часа.
Закъсненията на някои от композициите стигаха до 90 минути. В продължение на три часа идващите към столицата стояха блокирани на различни гари по пътя.
Просто не е нормално в XXI век да е толкова неразвит ЖП транспортът, категоричен е един от потърпевшите пътници.
Впоследствие от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) уточниха, че софтуерен проблем във временната маршрутно-компютърна централизация на Централната гара в София е предизвикал закъсненията в графика на движение на влаковете.
"Снощи, 27 май, в 19:10 часа възниква проблем в осигурителната техника на Централна гара, който е отстранен в 22:30 часа. По тази причина са отменени редица влакове, а други закъсняват в порядъка от 40 до 120 минути", отбелязват от НКЖИ.
В позицията им се допълва, че при възникването на техническия отказ своевременно са били информирани превозните бригади на влизащите в гарата влакове, за да могат пътниците да се информират и да преценят дали да потърсят алтернативен транспорт от гарите "Искър" и "Подуяне", или да изчакат отстраняването на проблема и пристигането на Централна гара. По гласовата уредба е съобщавано за закъсненията и очакванията като време за нормализиране на движението.
От 7 май модернизацията на Централнато жп гара в столицата навлезе в нов етап и започна демонтирането на седем коловоза и контактна мрежа. Извършват се активни строителни дейности с тежка механизация.
От НКЖИ съобщават, че причините за софтуерния отказ се изясняват от производителя на временната централизация.
Опако
на 29.05.2024 в 00:07:43 #4И друг път съм ти го казвал: икономически си неграмотен! Изселването на хора от селата към градовете започна при НРБ! Понеже не знаеш, казвам ти го: преди 44 г, селското ни население е било над 80% и сме имали истинско селско стопанство! Обезлюдяването на селата днес се дължи на мизерия, липса на елементарни услуги. Такава концентрация на хора и услуги има в градовете, затова там икономическите дейности просперират. Това, че в едно село има 20 деца, не е проблем, частникът ще мине и през съседните села, за да си напълни автобуса, или родителите, ако не са крайно мизерни, ще съберат пари за един автобус на старо. Решения има много, държвата, както и частните фирми, не могат да поддържат икономически неизгодни дейности! Но един директор на училище, заедно с родителите, могат винаги да поискат от държавата да им осигури транспорт.
projekt
на 28.05.2024 в 11:40:31 #3по презумпция идеята на всеки частен бизнес е да работи за да генерира приход за собственика/собствениците на една компания. частната компания няма никакъв, абсолютно никакъв ангажимент да е социална компания, да работи евтино, да плаща високи заплати, данъци и т.н...... частната компания "пет пари" не дава за никой и нищо. важното е да има печалба. това е най, най-важното. можем да видим какво се случва с междуградския/междуселския транспорт - частната компания няма достатъчно пътници за автобуса в 6,3 и го спира. и не се интересува че 20 ученика няма с какво да се придвижат до съседния град или че 10 работещи няма да има с какво да отидат навреме на работа. после тия 20-30 семейства напускат селото и отиват в големия град. селото се обезлюдява....и после почваме да си говорим че било проблем обезлюдяването, че било проблем пренаселеността на градовете..... в една държава, в която няма държава и всичко е оставено в ръцете на "частния бизнес" не я търси. дето ни дават за пример "запада", може да потърсите информация колко много "държава" има в най богатите държави. най богати като богати хора, а не богати като САЩ - на хартийки. вижте скандинавските страни. вижте колко много държава има там. дори в Норвегия....глупавите норвежци не са си дали нефта на някой като "Дънди Прешъс", а нефт и газ са си на Норвегия, парите се инвестират в държавен фонд който е един от най големите инвеститори в света.....здравеопазване, образование - държавна политика. но това е малко встрани от темата. явно това ще е съдбата на БДЖ - поредното умишлено провалено държавно предприятие. но пък БДЖ има интересни имоти, големи.... наскоро минаваха през гр.Септември. там частен инвеститор е закупил част от имотите на БДЖ, построил е фотоволтаици. колко интересно. купил е земя на безценица и е построил фотоволтаици, сега използва цялата мрежежа - трафопост, кабели, стълбове.......интересно ако това нещо е удачно за един частен бизнесмен, защо за държавата, за БДЖ защо не го направи тя и БДЖ да генерира приходи..... но това е друга тема...
Vlady
на 28.05.2024 в 10:44:25 #2Има много примери на фалирали и разграбени приватизирани предприятия. Инфраструктурата във всички случаи трябва да остане държавна за да не се допусне частен монопол.
projekt
на 28.05.2024 в 08:52:35 #1браво. поздравления. време е БДЖ да се приватизира. частните компании ще оправят нещата. свидетели сме как частни компании са приватизирали държавни предприятия и тия предприятия работят, не са нарязани на скраб, не се използват имотите им за строителство на блокове...... прокуратура и съд работят и се дават за пример.......Сарафов го наградиха за добра и вярна служба към САЩ...