"Всички карти, ПОС терминали и банкомати на ОББ вече функционират нормално. Техническите затруднения от днешния ден, които засегнаха част от клиентите на банката, вече са разрешени." Това се казва в позиция на банката, след като по-рано днес имаше проблеми. 

Клиенти на банката се оплакват, че не могат да теглят пари от банкоматите ѝ. Бизнеси също се оплакват, че от няколко часа ПОС терминалите на банката също не могат да регистрират трансакции, както и че има затруднения при разплащания с карти на ОББ.

От ОББ публикуваха на сайта си официална позиция, в която се посочва, че са "регистрирани временни технически прекъсвания с някои от картовите трансакции (плащания и тегления), както и ПОС терминали".

"Работим по отстраняването им възможно най-бързо и ви молим да ни извините за причиненото неудобство", се казва още в позицията на ОББ.

Малко след това от банката разпространиха съобщение до медиите, в което информират за техническите затруднения, които засягат някои картови трансакции, ПОС терминали и банкоматите на банката.

"Проблемът се отнася до картите, издадени от ОББ преди обединението с Райфайзенбанк България. Екипите на банката работят усилено за разрешаване на ситуацията и възстановяване на нормалната работа на засегнатите карти и терминали. За удобство на клиентите, ОББ препоръчва използването на алтернативни методи за плащане като банкови преводи и плащания в брой. Вноските и тегленето на пари в брой на каса в клоновете на ОББ са освободени от такса за засегнатите картодържатели до разрешаването на проблема", се казва в позицията, като от банката посочват, че клоновете ѝ работят днес с удължено работно време до 18:30, за да се обезпечи необходимостта на клиентите от средства в брой.

"Засегнатите клиенти са информирани чрез ОББ Мобайл и Viber съобщения. ОББ уверява клиентите, че всички необходими действия за бързо отстраняване на проблема се предприемат и съветва клиентите да следят за актуализации на уебсайта и социалните мрежи на банката", посочват още от ОББ. 

След като проблемът беше оправен, от банката посочиха, че в знак на извинение към засегнатите клиенти, притежаващи карти на ОББ от преди обединението с Райфайзенбанк България, банката предоставя възможност за безплатно теглене на пари в брой от банкомат за период от 1 месец.

"От ОББ се извиняват за неудобството на всички клиенти и благодарят за разбирането и търпението, което клиентите са проявили по време на възникналите трудности", се казва още в съобщението.