Клипът за студентски кастинг на Телевизия "Алма матер" стана обект на основателна критика. Това заявиха от Управителния и Програмния съвет на телевизията. В становището си допълниха, че посланието на видеото е в разрез с академичния тон, който се очаква от най-авторитетното висше учебно заведение в страната, каквото е Софийският университет.
Директорът на телевизията Башар Рахал изрази съжаление за недобрата преценка докъде пародиен тон е приемлив и къде преминава в лош вкус и сексизъм. Той обясни, че целта на клипа не е била да отправи погрешното послание, че стремежа към известност стои над упорития труд и сериозните качества, а напротив - да се намерят най-способните млади хора, които с оригинални идеи и труд да направят "Алма матер" интересна телевизия, посветена на образование, наука, култура и младежка тематика.
Според членовете на двата съвета тези важни цели не могат да се постигнат с нарушаване на добрия и с послания, които не съответстват на високата мисия на Софийския университет.
Университетът е доказал, че е силно ангажиран с темата за борбата с насилието срещу жени, като чрез свои инициативи постоянно насочва вниманието на обществото към нея, заявяват в становището си от телевизията.
От няколко седмици Университетът подготвя съвместно с Военна академия и благотворителен концерт срещу трафика на жени.
Екипът на Телевизия "Алма матер" уверяват, че занапред ще се придържа към академичните стандарти.
Сериозният обществен интерес към темата обаче повдига по-широкия въпрос за спазването на високи стандарти в журналистиката и на журналистическата етика изобщо.
Реакцията на обществото показа, че журналистическите стандарти и добрият вкус трябва да се спазват дори при изготвяне на 30-секунден клип, който не е излъчван в ефира, а е предназначен за фейсбук, категорични са членовете на двата съвета. Те са на мнение, че е назрял моментът за обществено обсъждане на спазването на високите журналистически стандарти и на журналистическата етика.