"Няма недостиг на машинисти, а дори има желаещи, които да станат такива". В това увери изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев пред журналисти по повoд изграждане на третата линия на метрото.

По думите му третата линия на метрото е ново поколение метро и се различава по концепцията за управление и безопасност, спрямо първата и втората линия. Братоев също отчете, че третата линия се изгражда по-трудно за разлика от първите две.

"Станциите са с добра архитектура, изпълняват се в добро качество и има още малко работа да се свърши", посочи шефът на "Метрополитен".

Самото управление на влаковете е от радиосигнал и диспечерския център. Купетaта на влаковете са с алуминиева повърхност и имат функцията да се управляват автоматично. Те обаче ще се управляват от машинист и помощник, защото имат по-добрата видимост на камерите.

Самите влакове са с асинхронни двигатели и когато вървят в спирачен режим или по инерция произвеждат ток, който влиза в системата. С това другите влакове по трасето ползват този ток.

Той подчерта, че предградните стени по новите метростанции са предназначени да пазят пътниците, а не да пречат.

"Повечето, които се хвърлят на линиите са доброволци. Тези доброволци другаде да скачат, а не тука", разясни Братоев.