Точните причини за тежката влакова катастрофа, при която загинаха двама души, а още двама бяха тежко ранени, следва да бъдат изяснени в хода на следствените действия, но по информацията, която има до този момент, министър Гроздан Караджов посочи: "Груб пробив в системата за сигурност. Такива пролуки не може да има."

"По информацията, която имам за броените часове, от които съм министър, засега се отхвърлят версиите с повреда или нефункциониране на техническите устройства. По-скоро става дума за неспазване на процедурите за безопасност", каза министър Караджов и системата за сигурност е щяла да предотврати сблъсъка, ако е била правилно запусната.

"Возим не само товари, возим и българските граждани. В дълг сме да създадем система, която не допуска катастрофи и произшествия", каза още Гроздан Караджов, цитиран от БТА.

Човешка грешка е вероятната причина за катастрофата между двата влака, според експерти

Човешка грешка е вероятната причина за катастрофата между двата влака, според експерти

Нарушенията в правилниците не е новост в последно време в системата

Той е разпоредил изработването на два спешни доклада, които да анализират пропуските в системата за сигурност и в процедурите по сигурността на железопътния транспорт. Именно там трябва да се обърне специално внимание както в БДЖ, така и в НКЖИ.

Министър Караджов обяви също, че в понеделник другата седмица ще се проведе съвещание по темата, в което предстои да участват представители на НКЖИ, БДЖ, Национална агенция "Железопътна администрация" и Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт.

По-рано от МТ съобщиха, че оставките на шефовете на БДЖ - товарни превози и НКЖИ, Стоян Стоянов и Християн Кръстев са депозирали исканите им оставки и те са приети. Техните заместници ще заемат временно позициите им.