Възстановяват надвзетата сума на потребители, платили неколкократно за електронна винетка за един и същ регистрационен номер с един и същ период на валидност. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

За целта е необходимо потребителят да изпрати заявление в свободен текст, адресирано до председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", в което да опише казуса.

Към заявлението трябва да бъде приложено още:

  • При картово плащане - регистрационен номер на автомобила; PAY номер; начин на плащане - чрез мобилно приложение, чрез уеб сайта bgtoll.bg или терминал за самотаксуване. В случай, че плащането е извършено чрез терминал да се посочите обекта, в който се намира устройството;
  • Плащане в брой - разписка за плащане;
  • По банков път - платежно нареждане, съдържащо съответния PAY номер, който системата генерира, както и регистрационен номер на автомобила.

След това искането ще бъде разгледано и сумата ще бъде възстановена до 30 дни от постъпването. Потребителят трябва да посочи и банкова сметка, на която да бъде преведена сумата.

Заявления ще могат да подават потребителите, купили е-винетка от  специализирания сайт www.bgtoll.bg, мобилното приложение BGTOLL, терминалите за самотаксуване и на каса в брой в Областните пътни управления. Документите трябва да се изпращат на адрес: гр. София, пл. "Македония" 3, Агенция "Пътна инфраструктура" или в Областните пътни управления.

От агенцията информират, че до този момент постъпилите заявки за надвзети суми са 0,1 % от продадените електронни винетки, които към днешна дата са 131 737.

Вече е възстановена сумата на 9 потребители.

От АПИ напомнят, че за сгрешени по вина на потребителя символи от регистрационния номер на превозното средство суми не се възстановяват.