
Това е един от многобройните факти, с които се свързва името на великия Готлиб Даймлер. Той може би е предполагал, че автомобилът ще му донесе неприятности, както всъщност става към края на живота му при едно пътуване в лошо време през есента на 1899 годшно, когато настива и през следващата пролет умира.
Без никакво съмнение може да се каже, че Готлиб Даймлер е пионерът на модерния двигател с вътрешно горене. Въпреки, че в никакъв случай не е изобретател на двигателя с вътрешно горене, той силно подобрява съшествуващата по негово време конструкция.
В сътрудничество с Вилхелм Майбах, двамата намаляват сериозно габаритите и теглото на двигателя и успяват да го накарат да работи с по-високи обороти.
Даймлер е по душа и поведение космополит - човек помогнал да се положат основите на автомобилната индустрия не само в Германия, но и във Франция и Англия.
Готлиб Даймлер е роден в Шорндорф, Германия през 1834 г. Образованието си получава в Щутгардската политехника, като успоредно и след това работи в най-различни немски фирми. Първоначално се увлича от парните двигатели, но скоро се убеждава, че те вече не са достатъчно модерни като източник на задвижваща енергия и започва да прави експериментално собствени двигатели.
През 1865 година, в една от фирмите, Даймлер среща Майбах - човек, който определено му допада и го разбира. От тогава до края на живота му Майбах остава верен личен приятел, партньор и сродна инженерна душа.
През 1867 г. среща Ема Курц, дъщеря на аптекар и се оженва за нея, като от брака си има пет деца.
През 1872 година Даймлер работи като технически директор във Deutz Gasmotoren Fabrik, фирма в която е партньор Николаус Отто, създателят на първия четиритактов двигател. Даймлер създава група от най-добрите специалисти с които е работил по предишните фирми, като поставя начело Вилхелм Майбах.
През 1874 производството е вече два двигателя на ден, но Даймлер не е доволен. Иска да се отделя повече време на проучванията и развитието на двигателите, докато Отто иска само да се увеличава броят на произвежданите двигатели. Това става причина Даймлер да напусне за пореден път.
Максимата на Готлиб Даймлер: "Най-доброто или нищо" е родена под покрива на къщата му в Бад Канщат, където той заедно с Вилхелм Майбах изобретява лек, високоскоростен бензинов мотор, материализиращ неговото виждане за универсално вграждане в превозно средство за суша, вода или въздух.
Този възглед променя света.
В Канщат той и Майбах патентоват собствен четиритактов двигател през 1885 г. Двигателят е изключително високооборотен за времето си (двигателят на Отто развива максимално 140 оборота, докато техният има вече фантастичните 900). През същата година създават и първия мотоциклет в света, като качват двигателя на Даймлер на велосипед.
През следващата година адаптират едноцилиндровия си двигател към четириколесен файтон с който е постигната скорост от 18 км/час. През 1887 успяват да го монтират и на лодка.
През 1889 г. умира жената на Готлиб, а двамата приятели правят първия си истински автомобил и основават Daimler Motoren Gesellschaft. По параметрите си тази кола е една от първите в света и е вече пригодна да бъде продавана. Автомобилът има четиристепенна предавка, ремъчно задвижване и достига максимална скорост от 16 км/ч.
През 1894 година е проведено първото автомобилно състезание в света - "Париж - Руан". В него стартират 102 автомобила, завършват го само 15 и е спечелено от автомобил с двигател на Даймлер.
През 1893 г. Готлиб се оженва за втори път и от новата си жена Лина Швендт има още две деца.
На пощенска картичка, която изпраща на съпругата си от град Дойч, той рисува на мястото, където иска да разположи фабриката си, трилъчна звезда.
На обратната страна на картичката написва: "Отсега нататък тази звезда ще изгрява и, надявам се, ще бъде решаваща за нас и нашите деца".
Шест години по-късно Майбах създава първия автомобил - Mercedes, на името на дъщерята на най-крупния дилър и един от собствениците на фирмата, дипломатът и състезател Йелинек.
Доста от автомобилните изследователи спорят кой е имал по-голям принос в създаването на първия Mercedes - Даймлер или неговият приятел и колега Майбах.
През 1899 година, вместо да си остане в къщи, Готлиб Даймлер се качва на автомобил и отива да инспектира ново място за строеж на фабрика. По пътя за в къщи Даймлер колабира и дори изпада от колата.
Готлиб Даймлер умира след няколко месеца, заобиколен от всички членове на фамилията си, на 6 март 1900 година.