Брандът Apple отново е най-скъпият в света, става ясно от традиционно изследване на маркетинговата фирма Millward Brown, цитирано от PixelMedia.bg. Неговата стойност е внушителните 185 милиарда долара.

С това Apple задминава две други технологични компании - Google и IBM. Техните брандове биват оценени съответно на 113.7 милиарда долара и 112.5 милиарда долара.

Любопитно е, че челната тройка беше същата и преди година. Тогава обаче IBM беше на второ място. От топ 3, само тази компания наблюдава спад в цената на бранда си. При Apple и Google бива регистриран скок със съответно 2 милиарда долара и 6 милиарда долара.

Челната петица на най-скъпите брандове се оформя от McDonald's и Coca-Cola. Те биват оценени от Millward Brown съответно на 90.2 милиарда долара и 78.4 милиарда долара. След тях се нареждат американският мобилен оператор AT&T, Microsoft, Marlboro, Visa и още един телеком - China Mobile.

Любопитно е, че въпреки много добрите си финансови резултати напоследък, Samsung се намира на 30 място с цена на бранда си от 21.4 милиарда долара. Една позиция след корейският гигант пък е Facebook с 21.2 милиарда долара.