Заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов обяви, че още утре ще бъде временно отнет лицензът на наземния оператор "Суиспорт България" АД, който обслужва пътници на летище "Васил Левски" София. Неговите дейности ще бъдат поети от останалите два лицензирани оператора.
Изявлението дойде по време на извънредна проверка на столичното летище, провокирана от инцидент в петък, когато близо 300 пътници, пристигнали с полет от Лондон, останаха блокирани за почти час в ръкава между самолета и терминала. Причина за забавянето беше неизправна врата, за която наземните оператори са били предварително информирани, но не са предприели действия да използват алтернативен маршрут.
"Недопустимо е за трети път да се налага да се занимаваме с проблеми, предизвикани от наземни оператори. Това е прекалено. Ще последват драстични санкции и мерки. Българските граждани имат право на същото обслужване, каквото получават и на други европейски летища", заяви Караджов пред медиите.
Според него, освен неадекватната реакция на служителите на наземния оператор, причина за хаоса е и лошата организация на движението на пътниците, пристигащи от страни извън ЕС. В момента тези пътници се пренасочват по сложна логистика от ръкава обратно към пистата, откъдето се превозват с автобус до зоната за граничен контрол.
Министърът настоя "СОФ Кънект" да представи в най-кратки срокове архитектурни решения, които да подобрят организацията на придвижване на пътниците, докато бъде изграден новият Терминал 3. Той подчерта, че проверките ще продължат всяка седмица, а при нужда ще бъдат отнети и други лицензи.
Караджов отправи и сериозна критика към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА), която по думите му носи отговорност за контрола върху наземните оператори. Вицепремиерът разпореди до края на деня ръководството на ГД ГВА да представи доклад с конкретни мерки за подобряване на обслужването. Главният секретар на дирекцията ще бъде освободен заради неизпълнение на това задължение в миналата седмица.
Оказва се, че още през февруари от концесионера "СОФ Кънект" е било изпратено официално искане до ГД ГВА за въвеждане на минимални стандарти за качество при наземното обслужване. Искането обаче е останало без движение, а отговорните служители ще понесат последици.
projekt
на 23.06.2025 в 10:47:23 #5Милиционерче.... Прав си. Преди 89 в България нямаше Интернет, а в западна Европа имаше..... Нали.... Умнико.... Пусни си който и да е западен филм сниман преди 80 г и виж как живеят хората на запад. Няма да видиш ново коли, няма да видиш банани..... Ще видиш хора които яко работят. Живеят бедно, отредено.... И това са западни филми, не руски. Това че сега се се говори как преди 89 всяка западна къща имала нова кола, пари и т.н си е пропаганда. Но ДА. нещата на запад бяха по красиви, по шарени, по луксозно изпълнени. Това е вярно. Но отново не за всички. И в момента е така. Ако можеш да си позволиш се разходи в "запада" Виж как живеят. Излез от туристическите улички. Работници, отрудени хора..... Както навсякъде.
oxoo
на 23.06.2025 в 00:13:59 #43"има прогрес",ами виж къде с"прогреса"сме в класациите!
nsmilitia
на 22.06.2025 в 21:39:45 #3Експеримент, да има банани и то целогодишно. А преди дори и не разбираш когато има скандал. Просто търпиш и стискаш зъби защото с всичко е така. Ще мине време да се отървем от този наследен манталитет, но има прогрес.
projekt
на 22.06.2025 в 19:15:41 #2Айде, Айде.... Стига оплаквания. Нали сега има банани и е демокрация. При демокрацията е така. Поредната димка без резултат. Всяка седмица има нов скандал и...... НИЩО..... Има банани обаче.
oxoo
на 22.06.2025 в 18:30:08 #1Всичко е накъсано на фирмички,криворазбрано раздържавяване,същата картинка е и в БДЖ,ще става и още по-зле с новите превозвачи,за каква конкуренция може да става въпрос,пътника как ще може да избира,никак,след като всичко е администрирано и еднополярно!