Все повече потребители проучват финансови продукти он-лайн, но в същото време банковите сайтове изостават от съвременните тенденции в уеб, съобщават от TechNews.bg.

Банките отблъскват клиентите с лошо проектирани сайтове, установява ново проучване на Forrester Research.

Първата преграда е неудобната навигация. Излишна и нежелана корпоративна информация посреща "още на входа" посетителите на европейски банкови сайтове. Крещящи и безвкусни графики, както и жаргонен банков език отклоняват вниманието на клиентите, търсещи смислено съдържание и функционалност.

Друг недостатък са малките шрифтове, с които се представя информацията в банковите сайтове, смятат анализаторите. Връзки с противоречиви цветове и лошо използване на пространството допълнително възпрепятстват достъпа на клиентите до полезно съдържание.

Банките се провалят и в опита си да предложат лесен достъп до информация, необходима за вземане на решения, твърди проучването на Forrester. По-голяма част от съдържанието, видяно от анализаторите, не е дало отговор на зададения въпрос или отговорът е бил грешен.

И не на последно място, банковите сайтове не успяват да образоват клиентите по отношение на сигурността и така да завършат продажбата на он-лайн услуги. Анкетирани от Forrester потребители споделят, че не купуват он-лайн акаунт, поради съмнения в сигурността и риска от достъп до тяхната лична информация.