Интернет ще измести телевизията по приходи от реклама през 2010 година, твърди проучване на IAB (Internet Advertising Bureau) върху британския пазар. По данни на същата организация от края на септември, за първи път в САЩ уеб рекламата е достигнала над 4 милиарда долара само за едно тримесечие, съобщават от TechNews.bg.

Също за първи път тази година компаниите ще похарчат повече пари за реклама в Интернет, отколкото във вестници. В момента уеб държи 10% от общите рекламни бюджети, а печатните издания имат 11%, твърди анализът на IAB.

В Англия постъпленията от он-лайн реклама вече наредиха Интернет пред радиото, списанията и външната реклама. Приходите от уеб реклама за първото полугодие са 917 милиона лири, което е 40% ръст. Очаква се за цялата 2006 година пазарът да достигне 2 милиарда лири.

За сравнение, в САЩ уеб рекламата е генерирала 7,9 милиарда долара за първите 6 месеца и бележи 37% ръст, по данни на IAB. Само за второто тримесечие пък приходите са 4,1 милиарда долара, което е рекорд.

Водещ дял от Интернет рекламата има платеното търсене, с над половината от приходите, сочат данните от британския пазар. Една четвърт от постъпленията пък са от класическите дисплейни реклами.

Най-много пари в уеб харчат финансовият сектор и индустрията за подбор на кадри. В играта се намесва все по-сериозно автомобилният бизнес, който в момента генерира около 14% от приходите.

Продължава тенденцията Интернет да става неизменна част от медия плановете на компаниите. Ще се засилва също делът на рекламата под формата на видео клипове, прогнозира IAB.