Европа вече има сателитна навигационна система, подобна на американския GPS (Global Positioning System), съобщава Saga Technology.
Тя се нарича EGNOS (European Geostationary Overlay Service) или Европейска геостационарна система за навигационно покритие.
Обхваща повечето европейски държави и може да се разшири у съседите на ЕС на Стария континент и в Северна Африка, съобщават от Еврокомисията.
Всеки потребител можа д а използва EGNOS в зоната на покритие, ако има приемник, съвместим с GPS/SBAS. На това условие отговарят повечето от приемниците, продавани в Европа.
Европейската система отчита местоположението с отклонение до 2 м, при точност до 10 м на GPS, и според ЕК е по-точна от американската. EGNOS използва три геостационарни спътника, 40 наземни станции и 4 центъра за управление.
Това е само първият етап от европейската глобална спътникова навигационна система "Галилео", която ще притежава всички качества и услуги на американската.
Управлението на системата е поверено от ЕК на доставчика на спътникови услуги ESSP SaS със седалище в Тулуза, Франция.
EGNOS може да служи не само за персонална навигация, но и за водене на слепи хора, разпръскване на торове с висока точност, автоматично събиране на пътни такси и др.
barcode
на 06.10.2009 в 16:32:09 #7taz | 06.10.2009 09:43 Ти къде видя шосейна навигация в мнението ми??? Писах ЧЕРЕН ПЪТ на сред ПОЛЕТО. Където се ходи за пъдпъдъци. Болшинството от тези пътища дори в офроуд картата ги няма. ------------- прав си, не си споменал за шосейно навигиране. но не си и уточнил че приказваш за топографско навигиране насред полето. в нормалния свят като се каже "път" се приема по дефолт шосейна навигация, щото никой не си играе да сканира топо карти и да ги привързва към координатни системи та да се ориентира върху път, щото и топографските, и пътните карти са достатъчно подробни и акатуални. заради това и аз те взех за дефолтен пътен юзер вкаран в път с точност 2 метра. taz | 06.10.2009 09:51 Когато усетя нуждата, ще взема навигация за кола и ще купя карта, която върши що годе работа, а не като задам за проба от центъра на Варна до Галата да ме прекара през Звездица или Аксаково за по-напряко --- бг оффроад картата ли ти го играе този номер? да се надяваме че скоро ще стане още по-добра. за съжаление заради скапаната организация на кадастъра в бг скоро нормална рутираща карта на бг няма да има Аз джобния компютър с Холукса ги ползвам като съм някъде из горите или по реките в местности, които не познавам. Там никаква автомобилна навигация няма да ми помогне. Ръйш? ---- така е. даже и оффроад навигационни системки като гармин колорадото например няма да са ти в особена полза, щото не поддържат растерни карти и ако бг оффроад картата или подобна няма това което ти трябва ще си имаш проблем - сканирането и закачването на топо карти до растерни не върши работа
barcode
на 06.10.2009 в 00:34:14 #6е айде па, само ти си виждал растерни карти и никой друг. кой бачка с растернми карти и шосейна навигация, бе пич? растерни карти и ходене из балканите окей, ама за пътна навигация ........ иди бачкай малко, направи малко пачка и си купи една нормална навигационна системка, там гармин ли ше да е, томтом ли, нещо там, наместо да се чудиш как да на правиш такава от педеа-то си и растерни карти разни смъкнати от тук и там
barcode
на 05.10.2009 в 23:31:10 #5спфтуерът те е вкарал на пътя, не точността. махни опцията "вкарай ме в пътя" и глей как ше ореш из полето успоредно на пътя
barcode
на 05.10.2009 в 19:11:26 #4алооо нюза, свалете я тази статия или я препишете съвсем отначало! това НЕ Е навигационна система, а ДОПЪЛНЕНИЕ към съществуваща навигационна система, в момента американската ГПС, а в бъдеще дай боже и европейската, за повишаване точноса и. няма начин да правиш навигация с 3 геостационарни (комуникационни, а не навигационни!) спътника, пък дори долу да има и 40 наземни станции. то може да сметнеш координатите си по 3 известни точки, но точността в случая би била смешно ниска за каквото и да е практическо приложение
burn
на 05.10.2009 в 16:57:42 #3Много грозно лого
cyberfiend
на 05.10.2009 в 15:32:15 #2Цитат от http://www.esa.int/esaNA/SEM2HGF280G_egnos_0.html EGNOS ‘Open Service’ available: a new era for European navigation begins today 1 October 2009 During a press conference today, Mr Antonio Tajani, European Commission Vice-President for Transport Policy, announced the official start of operations for EGNOS, the European Geostationary Navigation Overlay Service. The EGNOS ‘Open Service’ is now available. This is a major milestone for the project: its primary service is now available to all users equipped with EGNOS-compatible receivers. Most mass-market satellite navigation receivers being sold today are ready for EGNOS. EGNOS is a satellite-based augmentation system that improves the accuracy of satellite navigation signals over Europe. The system consists of transponders aboard three geostationary satellites over the eastern Atlantic Ocean and Europe, linked to a network of about 40 ground stations and four control centres. The EGNOS ground stations receive signals sent out by the US GPS satellites. Information on the accuracy and reliability of these signals is relayed to users via the geostationary satellite transponders. This allows them to determine their position to within two metres, compared with about 20 metres for GPS alone. The Open Service is provided free of charge. EGNOS EGNOS is the first pan-European navigation satellite system. It was developed as a joint project by ESA, the European Commission (EC) and Eurocontrol, the European Organisation for the Safety of Air Navigation. ESA had overall responsibility for the design and development of the EGNOS system and placed a contract with a consortium led Thales Alenia Space, France, to develop the system. After completing development, the EGNOS system was handed over to the EC on 1 April. EC now owns and manages the EGNOS system. ESA is the design and procurement agent through a delegation agreement with the EC. The European Satellite Services Provider, ESSP SaS, founded by seven air navigation services providers and based in Toulouse, France, manages EGNOS operations. A contract between the EC and ESSP SaS was signed on 30 September. The contract provides for the management of EGNOS operations and the maintenance of the system until the end of 2013.
OXYGEN
на 05.10.2009 в 15:15:56 #1Айде сега автора да првери в google какви глупости е написал
EGNOS не е сателитна навигационна система, подобна на американския GPS, т.е. не е цялостна самостоятелна система.
EGNOS е аналог на щатското WAAS, което е само допълнение към GPS.