Вивиан Рединг, еврокомисар по въпросите на информационното общество и медиите, и българският еврокомисар за защита на потребителите Меглена Кунева представиха нов онлайн наръчник с практически съвети за дигиталните права за потребителите, съгласно европейското законодателство.
В него са представени правата на европейските потребителипо отношение на техните доставчици на широколентов интернет, електронно пазаруване, свалянето на музика и защита на личните данни он лайн.
Въпреки постигнатия напредък трябва да сме сигурни, че в мрежата съществува единен пазар за потребителите, заяви Рединг.
Този наръчник за потребителите в дигиталния свят третира голяма част от правата на потребителите, отбеляза още тя. Тези права са значителни и трябва да ги познаваме, посочи еврокомисар Рединг.
Наръчникът обаче насочва към области, в които правата на потребителите трябва да бъдат засилени, допълни тя.
Много европейци, по думите й, се страхуват и отказват да пазаруват по интернет. Страхът им е най-вече, че стоката няма да бъде доставена.
Затова Европейската комисия работи усилено за защита на правата на потребителите. Ние правим реална политика в тази насока, изтъкна Рединг.
Потребителят трябва да знае какви са правата му в дигиталния свят, категорична е тя. Трябва да координираме усилията си, смята още еврокомисарят.
Според нея един от проблемите е свързан с лицензионните режими в различните страни, членки на ЕС.
Друг проблем са спамовете, смята Рединг и допълни - 65 % от гражданите се оплакват от прекалено много спам.
Нямаме законодателство, което да казва че спамът е забранен, заяви Рединг и уточнява, че 37.8% от спамовете идват от Азия, 23.4 % са от Европа.
Има страни членки, които в известна степен забраняват спамовете, изтъква еврокомисарят.
Такива са Испания и Унгария. Тяхното законодателство е добра основа, която може да бъде заимствана, смята еврокомисарят по информационното общество и медиите.
Според нея трябва да се засилят усилията относно законодателството за спамовете.
Рединг подчерта, че потребителите може да са сигурни, че правата им се прилагат за всеки сайт, чийто адрес завършва с „eu".
С наръчника ЕК поема инициативата за по-добрата защита на потребителите, убедена е от своя страна Меглена Кунева.
Надяваме се, че той е добър комуникационен инструмент, посочи още тя. Според нея, за да бъде той ефективна, европейската комуникационна стратегия трябва да се съобрази с националните особености. Ние разчитаме много на националните власти, коментира още Кунева.
В наръчника е обяснено, че когато са он лайн, европейските потребители имат право на ясна информация относно цените и условията преди да извършват покупка.
В мрежата те имат право да решат дали да бъдат използвани техни лични данни и по какъв начин, както и да получат доставката в срок от 30 дни след покупката. Потребителят може промени решението си, стана ясно още от думите й.
В България таксите на телефонните разговори между мобилните оператори са много високи, каза още европейският комисар по въпросите на информационното общество и медиите Вивиан Рединг.
В четвъртък ще бъдат публикувани таксите на мобилните оператори. ЕК е в преговори с българския регулаторен орган. Необходимо е да има единна методология за изчисляване на таксите - в ЕС са между 1,5 и 3 евроцента на минута, докато в България плащаме по 15 и повече евроцента на минута.
asen_v_k
на 08.05.2009 в 16:13:53 #15В Италия има хора и фирми които съдейки спамери изкарват пари, защото има закон според който за да имаш един емайл в адресбука или датабейс трябва да имаш писмено разрешение на собственика му иначе може да те ужилят здраво с 10 000 евро за морални данни.
S1lv3r
на 03.05.2009 в 01:41:38 #14СРАМ не могат да се оправят с един СПАМ
Че с полиция ли ще ги гонят 
La Haine
на 03.05.2009 в 01:34:03 #13Ебем ти и света братче!
Балканец
на 03.05.2009 в 00:43:34 #12"Еврокомисари искат закон срещу спама" И аз искам! А най-искам да ми падне барем един спамер!
LFC_81
на 02.05.2009 в 21:12:26 #11Лесни пари с Интернет! Pаботата е надомна и без работно време. Преди два месеца сърфирах из интернет, търсейки някакъв допълнителен доход. Разбрах за тази компания, която още от няколко години редовно изплаща изработените пари от клиентите си. ДОБРОТО в случая е, че си независим, работиш в къщи и получаваш толкова повече, колкото повече работиш. Е, отначало трябва да имате търпение, защото първите месеци се изкарват по 250-400 лева, но за една година дохода става не по малък от 600 лева средно /а за тези които по цял ден са пред компютъра и по 1000-1200 лв./. Изисквания: КАК СТАВА РЕГИСТРИРАНЕТО? Много просто.То заема едва 10 минути - с уникално потребителско име и парола,след това изтегляш един малък софтуер-под формата на лента,която се разполага в долната или в горната част на монитора и по нея започват да текат реклами,докато си в Интернет. През това време ти може въобще да не гледаш самите реклами,а да си вършиш друга работа-например да си пишеш е-мейл или да разговаряш с твой приятел/ка от другия край на земното кълбо.Важното е рекламите да вървят по лентата и индикаторът да свети в зелено. В последствие по света се нароиха много такива компании,които обещават да плащат на потребителите за прекараното време в Интернет.Тази компания от две години насам вече упорито доказва своята ефективност,продължава да плаща не само това което са обещали, А ДОРИ И МНОГО ПОВЕЧЕ! Аз се |прикачих| към човек, от който научих, че и досега компанията упорито държи на реномето си като редовно изплаща обещаните чекове! НЕ Е ДОВОЛЕН САМО КОЙТО НЕ Е ПРОБВАЛ ! ПРИНЦИПЪТ Е СЛЕДНИЯ: Кликнете на линка,който съм посочил! http://www.cashfiesta.com/php/join.php?ref=Alex09 Проверете го!
tranquiler
на 02.05.2009 в 20:56:04 #10Все едно са работили на компютър през живота си, а ще правят закони срещу спама и така нататък. Айде. Мургавей къде си бе приятелю. Не съм прочел нищо будещо смях от съжаление по тази тема.
xenophont
на 02.05.2009 в 20:10:16 #9Kakto go e podkarala komisarkata Kuneva, maj ste e po-dobre totalno da preosmislqt sistemata na pravoto i da zapo4nat sys zakoni da razreshavat nesta. A ina4e drugarkata meglena naskoro se nau4i da si puska sama pc-to. Trudno malko takuv 4ovek da se bori sus spam, sled kato njama elementaren pogled v/u compjuturnata sreda i razvitie....
Labrett
на 02.05.2009 в 20:04:52 #8То на умните отдавна им е светнало .. още преди 60 години Айнщайн е писал че капитализмът е зло и вреди на човечеството, особено в психологически план .. Есето му се казва "Why Socialism?"/"Защо социализъм?". Естествено, не е имал предвид тази форма на заробваща бюрокрация, от която едвам избягахме, а нещо доста по-истинско
Uau
на 02.05.2009 в 19:42:01 #7Света се управлява от пълни кретени
kalima
на 02.05.2009 в 19:05:58 #6Ако се замислим по-колко закона на година се приемат,ако се замислим, че всеки от тях забранява по нещо, може би на по-умните от нас ще им просветне в какъв свят живеем и какво ще стане скоро със съвременната цивилизация.
Labrett
на 02.05.2009 в 18:40:16 #5Този spampoison звучи весело, макар и отмъстително. Само дето в момента, в който наистина натровят мейл листите на спамерите, роботчетата ще бъдат настроени да не ходят на spampoison.com. Елементарно. След което примерно от SpamPoison, ако имат пари, ще регистрират 10000 произволни домейна и ще направят динамичен генератор на линкове да си ги слагаме по блоговете, при което спамерите ще направят ботчетата да идентифицират генераторите и да не им ходят на линковете. Булшит, както казват едни други хора. За защита от спам единственото, което е необходимо, е администраторът на пощенския сървър да е грамотен - добре настроен сървър, с помощта на черни списъци като zen.spamhaus.org и dnsbl-1.uceprotect.net, сваля спама под 3%, със спрени валидни съобщения в рамките на чистата случайност. Всичко това без никаква нужда от безумия като спам филтри. Още повече, че така настроен сървър изобщо не прави трансфера на спама, а го спира преди получаването на самия сървър - от това печели интернет като цяло и то много. Ако всички сървъри се настроят грамотно, спамът ще си умре сам, защото няма да минава. Тъпо, но факт - всичко, което е необходимо, е малко грамотност .. А еврокомисарите да си вземат бълнуванията и да ходят да се гушкат - като не могат да бъдат полезни, поне да не пречат много.
XML
на 02.05.2009 в 17:01:40 #4За борба със СПАМ-а помага този сайт: http://www.spampoison.com/ Слагайте показания линк на възможно повече сайтове.... В менюто вдясно има и на български език... ПП: Нюза - и вие можете да се включите!!!
Arhangel
на 02.05.2009 в 14:57:35 #3Евро-комисари, защо не искате от правителството на България да направи минималната работна заплата както е във Европа и чак тогава искайте тези другите неща

Xenon
на 02.05.2009 в 14:34:58 #2Аз лично съм получавал такива непоискани търговски съобщения и то не в спам папката. И всички те започваха с цитат на чл.6 (1) от закона за електронна търговия... Като отговор от мен получиха цитат на чл.6 (4) от същия закон, след което ми се извиниха за причиненото неудобство...
Xenon
на 02.05.2009 в 14:29:45 #1Ето какво е положението у нас. Предлагам на вашето внимание чл.6 от закона за електронна търговия в България. Обърнете внимание на парадокса между алинея 1 и 4. Алинея 2 и 3 са също така безумни, но какво да се прави... Непоискани търговски съобщения Чл. 6. (1) Доставчик на услуги, който изпраща непоискани търговски съобщения по електронната поща без предварително съгласие на получателя, е длъжен да осигури ясното и недвусмислено разпознаване на търговското съобщение като непоискано още с постъпването му при получателя. (2) (изм. доп. ДВ бр. 105/2006 г.) Комисията за защита на потребителите води електронен регистър на електронните адреси на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения, по ред, определен с наредба на Министерския съвет. (3) Забранява се изпращането на непоискани търговски съобщения на електронни адреси, вписани в регистъра по ал. 2. (4) Забранява се изпращането на непоискани търговски съобщения на потребители без предварителното им съгласие. П.П. Непоискано търговско съобщение = СПАМ!