„Фейсбук" обяви вчера, че купува калифорнийската компания за продукти за виртуална реалност Oculus VR. Цената, която ще плати, е около 2 милиарда долара, съобщи БиБиСи.

Продуктът, с който компанията влиза на пазара, са специалните очила за видео игри - Oculus Rift. Те все още не са пуснати за продажба, но досега са заявени над 75 000 поръчки, обявиха от „Фейсбук".

Според главния изпълнителен директор на социалната медия Марк Зукърбърг виртуалната реалност ще бъде един от основните начини за комуникация в бъдещето. Технологиите на Oculus могат да променят начина, по който работим, забавляваме се и комуникираме, каза Зукърбърг.

Първоначално „Фейсбук" ще остави развитието на Oculus VR отделно от социалната мрежа, като обаче ще осигури финансова подкрепа за осъществяване идеите на екипа.

Това е поредната сериозна покупка за компанията, след като преди малко повече от месец тя закупи WhatsApp приложението за 19 милиарда долара.