Япония е третата страна след Австралия и Нова Зеландия, в която Интернет-гигантът дава свободен достъп на потребителите до Gmail, съобщават от IDG.BG.

В другите страни услугата може да се използва само чрез покани от вече регистрирани потребители.

Google не разкрива броя на абонатите на безплатна услуга, която стартира през април 2004 г., все още е в бета-версия и вече е достъпна на 40 езика, сред които и български.

GMail носи печалба, чрез автоматизирана система за реклама, която показва текстови реклами, свързани със съдържанието на писмата, които потребителите изпращат и получават.

"Искаме колкото може повече хора да имат достъп до нашата услуга", казват от японски офис на компанията. "Статистиката показва, че промяната оказа голямо въздействие в Австралия и Нова Зеландия".

Google дава огромно пространство за съхранение на писма, за да не се налага те да бъдат трити. В момента пощата предлага 2,7 гигабайта на всеки потребител, а от компанията обещават и повече.