Услугата за видео комуникации Zoom ще продължи да бъде актуална и след пандемията, смята ръководството ѝ. Причината - все повече организации преминават към хибриден модел на работа, при който служителите работят както присъствено, така и от дома си всяка седмица.
"Мисля, че ще има три големи промени след пандемията, в които бизнесът инвестира и които стимулират нашия растеж и значимост", коментира Рики Капур, ръководител на азиатско-тихоокеанския отдел на Zoom, пред CNBC.
Първо, компаниите мислят за създаването на приобщаваща, хибридна работна среда за персонала. "Служителите изискват гъвкави условия на труд и възможност да си вършат работата независимо от това къде се намират", допълни Капур.
Второ, компаниите преосмислят начина на взаимодействие с клиентите, тъй като потребителите изискват повече удобство. "Независимо дали става въпрос за това да видите продукт, да проведете истински разговор или да вземете решение за покупка. Потребителите очакват удобство от фирмите", казва той.
Третата голяма промяна е, че компаниите, които използват цифрови технологии, изграждат иновативни платформи за създаване на услуги, които достигат до нови потребители, особено в области като здравеопазването и образованието.
През последните две години милиони хора са използвали Zoom, за да не изостават от учебния процес и работата си или за да общуват. Но растежът на компанията се забави, когато мнозина се върнаха на работа и в училище присъствено. През тримесечието, приключило на 31 октомври, приходите на Zoom са се увеличили с 35% спрямо предходната година, което е спад спрямо 54% ръст през предходното тримесечие.
Но Капур остава оптимист, че с преминаването към хибридна среда хората ще продължат да търсят гъвкавост в начина си на общуване. По думите му бизнесът на Zoom е нараснал "от нула до 2 млн. потребители за по-малко от две години".