Google планира да въведе кардинални промени в четири основни елементи на търсещата си система и програмата си AdSense, с цел да се противопостави на занимаващите се с blackhat-SEO, продажбата на PageRank и фалшивите кликове за AdSense.
Информация за това се появи в блога Google Rumor Mill през окотомври, на база сведения, дадени от някой от инжинерите, работещи в компанията, които могат да се оказжат просто слухове.

Първата промяна е свързана с анулирането на PageRank-а на сайтовете. Всички данни ще бъдат премахнати от лентата с инструментите на Google и няма да могат да бъдат възстановени. 
Вероятно това ще се случи в средата на ноември, с пускането на Google Toolbar, версия 4.2, в която ще бъде включен нов показател - Google VR или visitor rating.
Google VR ще използва система за гласуване, подобна на Digg, като бутоните за гласуване ще бъдат поставени на лентата с инструменти.

Втората промяна е свързана с рекламните съобщения от AdSensе. При кликване върху линк от този тип ще се появява форма с предупреждение, че това е платен линк и от нея потребителят може да се върне отново на сайта или да последва линка към сайта на рекламодателя.

Премахва се и операторът link, както и данните за всички обратни линкове. Този показател няма да се взима предвид и в инструментите Google Analytics и в Webmaster Tools.

Последната, и най-важна промяна, е въвеждането на нов оператор dofollow. Всички линкове, имащи този оператор ще бъдат взимани под внимание от робота и ще бъдат индексирани, а останалите ще отпаднат от индексацията.

Източник: Vision For Web