Независими издатели от ЕС подадоха антитръстова жалба до Европейската комисия (ЕК) срещу изкуствения интелект на Google.
Това съобщи "Ройтерс".
Независимите издадети от ЕС също така са поискали временна мярка, за да предотвратят предполагаема непоправима вреда за тях.
Независимият съюз на издателите на 30 юни е подал жалба до Европейската комисия. В документа се твърди, че Google злоупотребява с пазарната си мощ в онлайн търсенето.
"Основната услуга на търсачката на Google злоупотребява с уеб съдържание чрез използването на изкуствен интелект в Google Search. По този начин са причинили и продължават да причиняват значителни вреди на издателите, включително на издателите на новини, под формата на загуба на трафик, читатели и приходи", се казва в жалбата до Европейската комисия.
В жалбата се отбелязва, че Google позиционира своите AI Overviews в горната част на страницата с резултати от общото търсене, за да показва собствените си резюмета, които са генерирани с помощта на материали на издателите.
Тази практика на позиционирането от Google поставя в неблагоприятно положение оригиналното съдържание на издателите.
"Издателите, които използват Google Search, нямат възможност да се откажат от поглъщането на техните материали за обучение на големи езикови модели с изкуствен интелект на Google, дори и от обхождането им за резюмета, без да загубят възможността да се появяват на страницата с общи резултати от търсенето на Google", се казва в жалбата.
Европейската комисия отказа да коментира казуса.
Органът за защита на конкуренцията и пазарите на Обединеното кралство обаче потвърди получаването на жалбата.
От Google припомниха, че всеки ден изпращат милиарди кликове към уебсайтове.
"Новите изживявания с изкуствен интелект в търсачката дават възможност на хората да задават още повече въпроси, което създава нови възможности за откриване на съдържание и бизнеси", обобщи говорител на Google.
Припомняме, че прегледите с изкуствен интелект на Google представляват обобщения, генерирани от изкуствен интелект, които се появяват над традиционните хипервръзки към съответните уебстраници и се показват на потребителите в повече от 100 държави по света.
През май миналата година Google започна да добавя и реклами към прегледите с изкуствен интелект.
Компанията интегрира изкуствения интелект в търсенето, но този ход предизвика загриженост от страна на някои доставчици на съдържание