Работна група с участието на представители на Комисията за защита на конкуренцията и Комисията за регулиране на съобщенията ще изготви методика, по която да бъдат анализирани осемнадесетте нови телекомуникационни пазари, съобщават от IDG.BG.

Методиката ще бъде създадена по подобие на разработената от КЗК Методика за извършване на проучване и определяне на пазарното положение на предприятията на съответния пазар. Припомняме, че телекомуникационните пазари ще бъдат определени с приемането на проекта за закон за електронните съобщения, в чието изработване представители на КЗК също са взели активно участие.

След като бъде изготвена от работната група, новата методика ще бъде приета от Министерския съвет. Законопроектът за електронни съобщения беше разгледан тази седмица на заседания на парламентарната комисия по въпросите на държавната администрация и парламентарната комисия по гражданско общество и медии.

Очаква се до края на месеца той да бъде гласуван на първо четене в пленарна зала.
Припомняме, че с приемането на новия нормативен акт и обособяването на 18 специфични телекомуникационни пазари са свързани и очакванията на много от експертите за повишаване на контрола от страна на регулаторните органи и по-добра регулация на дейността на операторите със значително пазарно влияние.