На доста висока скорост вчера през нощта се разви една сделка, която със сигурност ще промени сериозно световния пазар на смартфони. Само за няколко часа от непотвърден слух в няколко големи технологични сайта новината, че Lenovo купува мобилното подразделение на Motorola от Google, се превърна в абсолютен факт, съобщава PixelMedia.bg.
Добре пазената информация около сделката, която очевидно се подготвя от няколко месеца, че и повече, бе съобщена и потвърдена официално от представители и на трите компании, които и разкриха и не малко подробности около нея.
Един от новите играчи на пазара на смартфони - Lenovo - придобива американската компания за сумата от $2,91 милиарда, доста по-малко от $12,5-те милиарда, които Google даде на Motorola за мобилното и подразделение.
Според официалната информация $1,41 милиарда ще бъдат платени след финализирането на сделката - от тях $660 милиона в пари и $750 милиона в акции на Lenovo. Останалите над милиард и половина ще бъдат погасени за три години от компанията, която в това време може да използва почти всичко на Motorola.
Тук обаче се появява и тънкият момент, който на практика обяснява защо Google продава компанията на такава загуба. В сделката по придобиването не са включени многобройните патенти на Motorola Mobility, които именно бяха една от най-апетитните хапки за Google през 2011-а. От Lenovo ще получат все пак 2000 по-малки патента, марката, както и всичко свързано с телефоните на Motorola.
Със сигурност ще научим още много подробности около сделката, бъдещето на смартфоните с марки Lenovo и Motrola, както и това какво можем да очакваме да се случи с проектите на компанията като модулен телефон, Moto X, Moto G, смартфон за $50 и т.н.
Lenovo купи Motorola от Google
30.01.2014 23:52:33

panman
на 03.02.2014 в 22:08:28 #11@ ВълкСчадъР "...а в Китай само за 10 сена продаде 1,5 милион телефона." То страшни продажби, имайки предвид размерите на пазара в Китай! А статистиката сочи друго за Китай: Apple има пазарен дял от 6%, Samsung - 21%. Няма какво повече да говорим. А точно завладяването на развиващите се пазари ще определи бъдещето на технологичните компании. Който завладее Китай, Индия и Африка, той ще стане истинският хегемон. Останалите ще произвеждат местна конфекция.
krupei
на 01.02.2014 в 20:19:26 #10В Африка има 1, а не 2 милиарда души
ВълкСчадъР
на 31.01.2014 в 23:28:41 #9@ Холмс За кои развиващи се пазари говориш , за Африка ли ? Защото там има 2 милиарда души и никой не се натиска да им продава каквото и да било
Що се отнася до азиатскиет , Апъл скоро стъпа в Япония и продаде 50 милиона , а в Китай само за 10 сена продаде 1,5 милион телефона. В панелните дестинации знаем - там се купуват евтини китайски дървета и на самсуняка боклуците от по $49.99 . Съшото е и в Латинса Америка.
by dip BG
на 31.01.2014 в 21:49:35 #8Теб да не са те плякали Ниграта у устенцата , че не казваш на него
Ти кви искаш Финландски ли ?
Няма пич няма , всичко вече е Чайна Майна
Имаш проблем с дупките ли ? Ами викни си някое нИгро да ти ги запуши Де путе мадре
Да не-ева и пИдала , щял да ни светка

Граф Монте Понци
на 31.01.2014 в 20:52:43 #7Като гледам какви сте тъпаци, няма да ви казвам нищо. Просто не заслужавате просветление. Гнийте си в мизерните дупки с китайските телефони .
by dip BG
на 31.01.2014 в 19:31:53 #6Не знам да имам систър , ама май-биг брадър ако ти нафъка дъ бигер чеп у гъзо и от зор ще си отхапЕш хАпълката и от другата страна за Ъ..симетрия
ВълкСчадъР
на 31.01.2014 в 16:21:26 #5@ СОПОЛ Лайново могат да купят ябълковата градина в родната ти Якоруда барабар с помакините вътре , за друго не знам ... аа пардон, могат и майка ти и сестра ти да купят и да ги турят на магистралата
ВълкСчадъР
на 31.01.2014 в 16:19:44 #4@ Холмс Бях се зарекъл д не ти отговарям ама ...
И какво като са задминали ДЕЛ , мисля четох някъде че и НР за задминали , ама в бизнес който УПАДА ! И зашо всеки потребител на Андроид си мисли че количеството е най важно ?
Леново продва навсякъде с изключение на САЩ и съвсем малко в ЕС , което какво значи ... продава на кило в панелните дестинации - като Самсунга, най много продават ама печалвата 3и пъти по малка от на Апъл - и ти мислиш че това е голяма работа ?
Само си помисли така - ако Моторола беше печеливша щяха ли Гугъл да ги продадат, а ако бизнеса с перс.комп беше печеливш щеше ли ИБМ да го продаде !?!?!?
by dip BG
на 31.01.2014 в 10:33:40 #3Вълчо.... Леново както са тръгнали скоро ще купят и чупения хАпълфУЙ
, а патентите им със сигурност няма да им трябват - по скоро биха ги метнали в кенефа

ВълкСчадъР
на 31.01.2014 в 02:45:12 #2@ ЗаболеракЕ Кой точно сървърен бизнес купи Леново от ИБМ знаеш ли ? А какво купи Леново от тях преди това - западащия сектор с персонални компютри ! Сега купили Моторола
, ми те съ същата успеваемост можеха да вземат и Ериксон или Електрон В.Търново
... Гугъл отдавна търсеше балък който да набута , защото те се набутаха ЯКо със затъващата Моторола ... ама така им се пада на Гугъл,защото откраднаха идеята на Апъл за мултимедийна мобилна ОС и я пуснаха безплатно за да могат крадливи корейци да съществуват , сега КАРМАта ги удари.
Та Леново са купили загиващи бизнеси, нищо друго 
Зъболекаръ
на 31.01.2014 в 00:20:19 #1А само преди дни Леново купиха и сървърният бизнес на IBM. И един много точен коментар от един друг форум. Ами това е резултата от износа на ноу-хау и производство в Китай. Най-напред възниква малка китайска компания, получила или откраднала ноу-хау и лицензи, след това тя става уж партньор в Китай на големите американски компании , после им взима част от бизнеса, после им взима ои-голяма част от бизнеса, и най-накрая става глобален играч, измествайки американската компания от водещото място. Това е историята на Леново. Алчността на корпорациите, чиито ръководители и едри акционери виждат само пред носа си и не им пука какво ще бъде след 15-20 години, а единствено се интересуват от това какво ще спечелят като ръководители в следващите 4-5 години, дще доведе до масови случаи като този. Има една българска приказка "лаком гъз, кръв се.е." Това ще се получи след време и с водещите американски и европейски компании, изнесли бизнеса си в Китай заради алчността си- китайски компании ще им заемат мястото в света. Защото всичко това е целенасочена политика на Китай. В Китай бизнеса служи на геостратегическите интереси на държавата, а в САЩ и Западна Европа е точно обратно- политиците служат на интересите на бизнеса. Един американски президент беше казал, че което е добро за ГМ, е добро и за държавата. Само че сега вече не е така - интересите на държавата ( а това са мнозинството от хората) не съвпадат с тези на корпорациите. Всичко започна с присъединяването на Китай към Световната Търговска Организация през началото на 2001. Приказките на тогавашните управници на САЩ, които подписаха през 2000 г. търговското споразумение с Китай за присъединяване към СТО, че това ще е от голяма полза за обикновените американци, защото ще даде достъп на американска продукция до огромния китайски пазар, излязоха кьорфишек. Защото единственото, което стана, е американските компании изнесоха своите производства в Китай. Като резултат - деиндустриализация на САЩ, загуба на милиони работни места, и огромни печалби за ръководителите и по-едрите акционери в корпорациите. Това са най-видимите резултати от глобализацията.