Ръководството на НАСА се е обърнало с писмо до конгреса на САЩ с молба да се отделят допълнителни 490 милиона долара за продължаване на договора руската държавна корпорация „Роскосмос" за превозване на американски космонавти до Международната космическа станция с руските кораби „Съюз".
Както се отбелязва в писмо на директора на НАСА Чарлс Болдън, цитирано от БиБиСи, тези средства са необходими за да се изпълни програмата до 2018 година.
Споразумението с Русия се налага да бъде удължено, тъй като може да не достигнат средства за построяването на нови американски пилотирани космически кораби. Ръководството на НАСА се опасява, че те няма да бъдат готови до 2017 г., както бе планирано, а малко по-късно.
Н писмото на Болдън се отправя и забележка, че Конгресът не отделя нужното внимание за развитие на частните програми за космически полети, за които вече е било поискано да се отделят средства. По-конкретно става въпрос за проектите на частните компании Space X и Boeing.
Американските астронавти започнаха да летят до МКС с руските кораби „Съюз" през 2012 година, след като бе прекратена програмата за експлоатация на совалките.
lVlart!n
на 26.08.2015 в 15:00:31 #16Икономист, защо всички ти дрискат в устата бе мойто момче?
Justice for ALL
на 11.08.2015 в 04:47:12 #15Явно не е лесно да се правят совалки и да летят по 100 пъти. Ако беше така, амеканците нямаше да разкарат совалките. Истината е, че преоборудването на една совалка след полет е доста сложни и скъпо. Ходих в Кейп Канаверал и говорих със специялисти, поддържали совалките - всички бяха на мнение, че без нови технологии, е много трудно да се поддържат такива совалки. За това и оставиха това на Спейс Х - частните компании поемат много повече рискове от правителстовото на САЩ. Няма спор, че руските ракети са надеждни. Разбира се тези преимущества са само временни, докат се измисли как совалките да се поддържат лесно. Точно това е целта на Спейс Х и са на път да го постигнат. Е, ще отнеме време, ще има и фалове, но винаги е така, когато използваш нови технологии. До сега имаше достатъчно успешни стартове и доставки за МКС. Сигурен съм, че ще продължат и в бъдеще.
KiroGovedoto
на 10.08.2015 в 09:35:53 #14F126p е нали и РосТакси трябва да се храни докато другите правят реално космичека наука
ce
на 07.08.2015 в 01:52:03 #13Икономе, цената не е в изработката, а в разработката... Но това е над нивото на икономочното образУвание...
трактор
на 06.08.2015 в 18:13:39 #12psp_11 | 06.08.2015 15:14 Совалката се изстрелва с ракета, а се връща със собствени двигатели... ================================================= това е вярно за руската совалка, американската се изстрелва със собствените си двигатели, това, което е прикачено за нея е резервоар с гориво и два бустера (спомагателни ракети на твърдо гориво) и се връща планирайки - без двигатели. Ако не уцели пистата се приземява на ливадата по-нататък.
posredstven
на 06.08.2015 в 17:52:31 #11Педерофилите пак газ пикаят
Xa-x@v
на 06.08.2015 в 17:49:13 #10Икономисте, Тоя олигофрен,оня идиот,а ти специалист по всичко. Я кажи кой е виновен за наводнениео в Мизия и още няколко такива,нали много ги разбираш нещата. Както ти казах,ако ти вярваш че шараните падат от небето,тогава спорът е излишен. Кой бил виновен пак питай.
Стопанин на водните басейни е в частни лица,а не държавата.
Ако симпатизираш на Тиквата,пак спорът е излишен. 
psp_11
на 06.08.2015 в 16:14:44 #9evsg | 06.08.2015 13:23 Цената за изстрелването на совалката (в последните години преди спирането на полетите) достигна 750 млн долара за един старт и 24 (други посочват 2Кул хиляди души заети/участващи (пркяо или косвено). От тези числа се вижда, че изстрелването (поддържането) става изключително сложно и скъпо. От там възникват и условия за дефекти и проблеми, което води до повишаване риска при старт/полет. Идеята на совалките (кораби за многократна употреба) беше ниската цена на полета - преизползване на елементи (т.е. мнократно използване) и от там по-ниска цена. ----- Странно обяснение.. Совалката се изстрелва с ракета, а се връща със собствени двигатели... Е каква е цената на полезния товар (със совалката), спрямо цената на полезния товар (без совалката), след като и двата товара се изстрелват с една и съща ракета. Совалката е измислена да допълни междупланетната космическа станция Мир - общ проект в началото на 70-те..
oftaquix
на 06.08.2015 в 16:07:09 #8Блядофилите и реднекофеновете се вихрят ли вихрят. Без да осъзнават, че Путин си честити рожденния ден на Обама не случайно, а защото едните не могат без другите. От десетилетия се симулира "вражда" и "студена война", за да се зомбират мислители като повечето коментиращи тук. А те си летят приятелчетата заедно със сакатите ракети, докато вие тук се набирате по клавиатурата.
XXX
на 06.08.2015 в 15:12:01 #7Между другото блядовете нали се пъчеха, че от 2017-та щели да спрат да ходят до МКС и да си направят собствена станция. После тихомълком подписаха договор до 2024-та. Що така?
XXX
на 06.08.2015 в 15:10:03 #6Русофилистиците пак са се превъзбудили.
Спокойно ве, касае за две години удължаване на договора за таксиметровата услуга...... 
evsg
на 06.08.2015 в 14:23:58 #5Цената за изстрелването на совалката (в последните години преди спирането на полетите) достигна 750 млн долара за един старт и 24 (други посочват 2
хиляди души заети/участващи (пркяо или косвено). От тези числа се вижда, че изстрелването (поддържането) става изключително сложно и скъпо. От там възникват и условия за дефекти и проблеми, което води до повишаване риска при старт/полет.
Идеята на совалките (кораби за многократна употреба) беше ниската цена на полета - преизползване на елементи (т.е. мнократно използване) и от там по-ниска цена. Реализацията на тази идея явно не се осъществи напълно и с течение на времето поради ред причини (технически проблеми, процедури и други) цената и сложността надхвърли дори изстрелването на "обикновена космическа ракета". За сравнение в края на 80-те в СССР бяха достигнали изстрелване на ракета (или цената на комерсиален спътник?!) до 18 млн. долара. (колко струва към днешен курс !?!?). Всъщност мерната единица за ефективността при изстрелване в космоса е цената на килограм полезен товар. Русия е много по-напред в сравнение със САЩ. С новите ракети "Ангара" се стремят да слязът твърдо под 10 хил долара за килограм.
C#
на 06.08.2015 в 14:05:11 #42. Икономист | 06.08.2015 11:18 До олигофрена по-долу. Експлоатацията на совалките се оказа прекалено скъпа и затова частни компании ще возят В БЪДЕЩЕ на 2-3 пъти по-ниска цена отколкото руснаците возят СЕГА. ---- Скъпа казваш се оказала? Аййй... ами защо така, какво стана, тъй като когато бяха на мода не се спирахте да ги хвалите - докато не станаха на фойерверк! Големи пишман-експерти бяхте както винаги. Не е ясно и какво хвалиш сега, думичката "ще" е доста преобладаваща. А дали руснаците "в бъдеще" ще превозват на цени, както "сега", или тя викаш цената е константа във времето? Дали цената на която превозват сега е същата на която са превозвали преди, как мислиш бре овча главо? И айде не обиждай останалите с "олигофрени" особено когато редовно демонстрираш, че самия ти си такъв.
posredstven
на 06.08.2015 в 12:27:48 #3Аз пък мислех че совалките ги спряха щото убиха прекалено много хора А то пак за пари било работата
Икономист
на 06.08.2015 в 12:18:07 #2До олигофрена по-долу. Експлоатацията на совалките се оказа прекалено скъпа и затова частни компании ще возят в бъдеще на 2-3 пъти по-ниска цена отколкото руснаците возят сега. Иначе американците имат 2 действащи роувъра на Марс в момента и станция, която наскоро изследва Плутон... След 2018 г. когато частниците почнат да возят на смешно ниска цена руснаците ще им западне бизнеса, щото и евтините им ракети от 60-те години вече няма да возят толкова евтино колкото SpaceX и Boing. Ама какво да обяснява човек на олигофрени!?!
ce
на 06.08.2015 в 12:04:34 #1те в орбита не могат да изнесат хора, ама иначе на луната кацали, че и излитали