NEC води преговори с китайската Lenovo Group за продажба на своето подразделение, занимаващо се с производството на мобилни устройства, съобщава агенция Reuters, цитирана от PixelMedia.bg. Освен това, NEC търси потенциални купувачи и сред големите местни компании, и даже с някои от тях вече води преговори.

Доскоро NEC наричаше своето мобилно подразделение важна част от своя бизнес. Но загубите, които то търпи вече две години принуждават японския производител да се отърве от него.

Трябва да отбележим, че мобилната продукция на NEC на японския пазар беше сериозно изместена от чуждестранните конкуренти, например Samsung Electronics и Apple. Нещо повече, постоянно нараства натискът от страна на агресивните китайски компании.

През октомври миналата година NEC намали прогнозите си относно продажбите на своите мобилни телефони от 5 на 4,3 млн устройства. В същото време Lenovo продължава да набира обороти, в частност на перспективния китайски пазар и се надява да подобри успехите си с покупката на бизнеса на NEC.

По данни на други източници, NEC планира да продаде и своята дъщерна фирма NEC Mobiling, работеща на пазара на мобилните услуги. Предварително тази сделка се ценява на $850 млн.